ساختار فرهنگی ما اشتباه است، در سینما مهجور نماندم

به گزارش مجله سی نوا، بازیگر فیلم دشمنان با انتقاد از ساختار فرهنگی و مجهور ماندن خیلی از افراد هنری گفت: خوشبختانه مهجور نماندم و با مردم سر و کار دارم.

ساختار فرهنگی ما اشتباه است، در سینما مهجور نماندم

رویا افشار بازیگر فیلم سینمایی دشمنان در گفت وگو با خبرنگار ، در مورد استفاده نکردن قابل قبول از بازیگران قدیمی و ظهور بازیگران جدید در سینما گفت: خیلی مهم است که سینما همه نقش ها را داشته باشد و اساسا زیبایی هنر در همین موضوع است تا هر کسی بتواند شکل خودش را پیدا کند و از دستاورد یک جریان هنری سود ببرد.

او اضافه نمود: شاید اهل اندیشه کمتری پا به عرصه هنر گذاشته و افرادی وارد این حوزه شده اند که کمتر به فکر تاثیرگذاری درون جامعه هستند و یا شکل تاثیرگذاری ها فرق نموده است و آنقدر لحظه ای شده که خیلی مهم نیست در دراز مدت چه دستاوردی داشته باشیم، ولی مهم تر از همه این است که ساختار فرهنگی ما اشتباه است و طبیعتا خروجی اشتباهی خواهد داشت و ممکن است در این میان خیلی ها فدا شوند و مهجور بمانند.

این بازیگر ادامه داد: خوشبختانه به شخصه مهجور نماندم. چون مطالعه می کنم، با مردم سروکار دارم و سعی می کنم با رفتار و کنش، آن ها را به هنر نزدیک کنم و بگویم هنر به شکل سینما، تلویزیون و تئاتر یک راهکار است. ساختاری که به شکل فرهنگی ربط پیدا می نماید، اشتباه است و نتیجه اشتباه خواهد داشت.

او درباره اینکه جای شخصیت های فیلم سینمایی دشمنان که می تواند در قالب فیلم کمدی حرفه ای, حرف کامل فراگیر بزند، در جامعه کنونی ما خالی است، گفت: شاید جامعه هنری با ساختاری که از آن تعریف کردم نمی خواهد مردم چنین فیلم هایی ببینند اما هرجا فیلم هایی چون دشمنان ساخته شود، اتفاقی بزرگ است؛ چون اینجا نگاه درستی دارد. درست است که این فیلم مسئله ای مطرح می نماید و راهکاری نمی دهد، ولی حداقل این است که عین موضوع و تصویر را به ما می دهد و بیننده می تواند نحوه رفتار و منش خود را انتخاب کند.

افشار اعلام کرد: مَنش یعنی هنر و به نظرم فیلمی مانند دشمنان به دلیل عواملش و مطرح کردن مسائل درون جامعه منش بزرگی دارد. مگر می توان مسائل و اتفاقات جامعه را حتی به شکل طنز ندید. به نظر من همه این ها به این بر می شود که هنرمند ما اندیشمند و متفکر باشد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی دشمنان به کارگردانی علی درخشنده، آمده است: آدم فکر می کنه هر چی سن­ و سالش بالاتر میره قوی­تر میشه، اما نه، ما هر روز حساس تر می شیم؛ حتی بیشتر از وقتی که جوان بودیم, تنهایی و غم و شادمانی رو حس می کنیم با یه فرق کوچیک، می دونی که منظورم چیه؟ و هر دو سکوت کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 394

به "ساختار فرهنگی ما اشتباه است، در سینما مهجور نماندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختار فرهنگی ما اشتباه است، در سینما مهجور نماندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید