خودروی شگفت انگیز اپل با چه قیمتی عرضه می گردد؟

به گزارش مجله سی نوا، اپل میخواهد تا سال 2026 خودروی برقی اختصاصی خود را روانه بازار کند. درحالی که پیش تر گفته می شد این خودرو بیش از سه میلیارد تومان قیمت دارد، اکنون منابع مطلع ادعا می نمایند قیمت اپل کار کمتر از این میزان خواهد بود.

خودروی شگفت انگیز اپل با چه قیمتی عرضه می گردد؟

ظاهراً خودروی اپل قرار است کمتر از 100٬000 دلار قیمت داشته باشد. اپل کار با این برچسب قیمتی رقیبی برای تسلا مدل اس خواهد بود.

براساس نوشته بلومبرگ، اپل میخواهد تا سال 2026 خودروی برقی اختصاصی خود را روانه بازار کند. درحالی که پیش تر گفته می شد این خودرو بیش از 100٬000 دلار قیمت دارد، اکنون منابع مطلع ادعا می نمایند قیمت اپل کار کمتر از این اندازه خواهد بود.

اپل در ابتدا قصد داشت خودرویی مشابه Canoo Lifestyle فراوری کند. در این حالت قرار بود مسافران در خودرویی به سبک لیموزین که فرمان و پدال نداشت، روبه روی هم بنشینند، بااین حال اپل برنامه هایش را تغییر داده است.

خودروی اپل طراحی مرسوم تری خواهد داشت و از صندلی راننده، فرمان و پدال بهره خواهد گرفت. خودروی برقی اپل در بزرگ راه ها حالت خودران ارائه خواهد داد، اما برخلاف شایعه های قبلی، خودرویی کاملاً خودران نخواهد بود.

اپل با ورود به بازار خودرو های برقی به رقیب تسلا تبدیل می شود. خودرو های فعلی تسلا حالت خودران دارند، البته این قابلیت دارای یک سری پیش احتیاج ها است و نمی توانیم آن را تماماً خودران بدانیم.

قیمت خودرو های تسلا از حدودا 47٬000 دلار آغاز می شود، اما این شرکت خودرو هایی با قیمت بیش از 100٬000 دلار نیز دارد. اگر مدل پایه خودروی اپل با قیمت حدودا 100٬000 دلار عرضه شود، احتمالاً شاهد رقیب جدیدی برای مدل رده بالای خودروی Tesla Model S خواهیم بود.

گفته می شود اپل در ابتدا قصد داشته خودرویش را با قیمت بیش از 120٬000 دلار دردسترس مشتریان قرار دهد. احتمالاً نبود سیستم تماماً خودران باعث شده است اپل قیمت نهایی خودرو را کاهش دهد.

اپل هنوز طراحی خودروی Apple Car را نهایی نکرده است، اما تا سال 2023 این کار را انجام می دهد. لیست قابلیت های خودرو تا سال 2024 تنظیم خواهد شد. یک سال بعد آزمون های جاده ای اپل کار آغاز می شود و این خودرو سال 2026 به دست مشتریان می رسد.

اپل همچنان در پی شریکی تجاری برای فراوری خودروی اختصاصی اش می شود. این شرکت مذاکراتی جدی با فولکس واگن انجام داده است، البته تاریخ این مذاکرات به چند سال پیش برمی شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرادید
انتشار: 26 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1832

به "خودروی شگفت انگیز اپل با چه قیمتی عرضه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی شگفت انگیز اپل با چه قیمتی عرضه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید