خبرنگاران نخستین اقدام فراگیر برای عبور از اوج مصرف برق در قم انجام شد

به گزارش مجله سی نوا، قم - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به برگزاری مانور افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق در قم گفت: برگزاری این مانور نخستین اقدام فراگیر در امسال با موضوع عبور از پیک بار تابستان همزمان با سراسر کشور در قم می باشد.

خبرنگاران نخستین اقدام فراگیر برای عبور از اوج مصرف برق در قم انجام شد

به گزارش عصر آدینه خبرنگاران، مهدی آهنین پنجه در گفت و گویی با بیان اینکه این مانور با شعار کوشش صادقانه، خدمت بی منت به انجام رسید تعدیل روشنایی معابر، شناسایی و جمع آوری دستگاه های رمز ارز دیجیتال غیرمجاز و تعدیل روشنایی راه های بین شهری و اجرای طرح های رینگ و ایجاد قدرت مانور در شبکه را از جمله اهداف آن برشمرد.

وی در ادامه به تشریح جزییات این مانور پرداخت و گفت: احداث 2 خط جدید 20 کیلوولت به طول پنج کیلومتر در محدوده بلوار سمیه و بلوار جدید برقعی به منظور تعدیل بار شبکه و کاهش بار پُست فوق توزیع حرم حضرت معصومه (س) از جمله برنامه های این مانور بود.

مدیرعامل برق قم همچنین از احداث شبکه 20 کیلوولت در بلوار حضرت معصومه به طول بیش از هزار و 200 متر به منظور ایجاد قدرت مانور و تعدیل بار فیدرهای محدوده قلعه کامکار، شهرک فاطمیه، بلوار همت و بعثت اطلاع داد و احداث شبکه رینگ و 2 مداره کردن شبکه فشار متوسط موجود به طول 350 متر جهت افزایش قابلیت اطمینان و تعدیل و کاهش بار در بلوار شهید کریمی، محدوده مجتمع های مسکونی شقایق و لاله را نیز از دیگر اقدام های اجرا شده در این مانور برشمرد.

وی با اشاره به متعادل سازی شبکه روشنایی به صورت زیگزاکی در بلوار شهید صدوقی و 30 متری توحید به جهت عبور پیروز از پیک بار تابستان اظهار داشت: به منظور مدیریت بار شبکه برای عبور از پیک بار تابستان این طرح بر اساس دستورالعمل های شرکت توانیر و همزمان با سراسر کشور در دستورکار اجرای نخستین مانور فراگیر شرکت قرار گرفته است.

آهنین پنجه اضافه نمود: برنامه شناسایی و جمع آوری برق های غیرمجاز و جمع آوری دستگاه های فراوری رمز ارز غیرمجاز نیز در طول اجرای این مانور مورد تاکید قرار داشت.

وی یادآور شد: در این مانور تعداد 30 دستگاه خودرو سبک و سنگین و 110 نیروی عملیاتی در قالب 30 اکیپ به مناطق مختلف شهر و استان اعزام شدند و به اجرای برنامه های از پیش مشخص شده اقدام کردند.

مدیرعامل برق قم در سرانجام اظهار داشت: امیدواریم در مجموع با اقدام های اجرا شده و همچنین همراهی مردم و صاحبان صنایع بتوانیم از پیک بار تابستان سال جاری بدون اعمال خاموشی عبور کنیم.

بیش از 570 هزار مشترک برق در قم وجود دارد و 13 درصد برق این استان در بخش کشاورزی، 28.4 درصد در بخش صنعت، 36.55 درصد در بخش خانگی، 10.4 درصد در بخش عمومی، 9.78 درصد سایر مصارف و 1.83 در بخش روشنایی معابر مصرف می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1260

به "خبرنگاران نخستین اقدام فراگیر برای عبور از اوج مصرف برق در قم انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین اقدام فراگیر برای عبور از اوج مصرف برق در قم انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید