تولید پوشش خوراکی برای بهبود ماندگاری میوه ها

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک اکسپلوریست، محققان هندی پیروز به تولید نوعی پوشش خوراکی شده اند که در صورت پوشاندن میوه ها با آنها، ماندگاری و عمر میوه های چیده شده به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

تولید پوشش خوراکی برای بهبود ماندگاری میوه ها

هند بعد از چین از نظر میزان تولید میوه در جهان در رتبه دوم قرار گرفته است. این کشور در سال 2017 بیش از 300 میلیون تن میوه و سبزی تولید کرده و بخش زیادی از آن را به بازارهای جهانی صادر کرده است. 80 تا 90 درصد از وزن میوه های مختلف را آب تشکیل می دهد که بعد از چیده شدن میوه ها، آب آنها به تدریج تبخیر شده و در نتیجه طعم و مزه آنها تغییر می کند. مسائل ناشی از ضعف روش های نگهداری میوه در هند باعث از دست رفتن 25 تا 30 درصد از آنها می شود.

در نتیجه محققان هندی یک نوع پوشش کامپوزیتی خوراکی و غیر مسموم برای پوشاندن و سالم نگهداشتن طولانی مدت میوه ها ابداع کرده اند. در این پوشش از پلی ساکارید گندم و اسید استئاریک مشتق از پلی ساکارید سبوس جو دوسر استفاده شده است.

استفاده آزمایشی از این پوشش برای افزودن بر ماندگاری میوه هایی همچون سیب، گلابی و موز موفقیت آمیز بوده و این کار از کاهش وزن و نرم و فاسد شدن میوه ها نیز جلوگیری کرده است.

با استفاده از این پوشش سیب، گلابی و موز به ترتیب به مدت 30 روز، شش تا هشت روز و نه روز بدون کاهش کیفیت سالم باقی مانده اند. سهولت تولید پوشش یادشده و هزینه پایین این کار از جمله دیگر مزایای این روش محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 403

به "تولید پوشش خوراکی برای بهبود ماندگاری میوه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید پوشش خوراکی برای بهبود ماندگاری میوه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید