بهره برداری از ورودی ایستگاه مترو نواب در خط 7

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران : ورودی ایستگاه متروی شهید نواب صفوی در خط 7 مترو، روز دوشنبه 28 مهر ماه 1399 جهت استفاده شهروندان به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از ورودی ایستگاه مترو نواب در خط 7

به گزارش خبرنگاران ، ایستگاه شهید نواب صفوی در تقاطع خطوط 2 و 7 یکی از عمیق ترین ایستگاه های مترو است. این ایستگاه در مجاورت بخش جنوبی تونل توحید، مراکز تجاری منطقه 11 و در یکی از پرترددترین نقاط پایتخت واقع شده است.

موقعیت مکانی، ظرفیت مسافر پذیری و نیز ماهیت تقاطعی ایستگاه نواب باعث شده است این ایستگاه در عرصه خدمت رسانی ناوگان ریلی به مسافران تهرانی از اهمیت بالایی برخوردار باشد به گونه ای که به طور متوسط روزانه حدود 50 هزار سفر درون شهری را پوشش می دهد.

زیربنای ایستگاه شهید نواب صفوی بالغ بر 14 هزار متر مربع و عمق آن از سطح زمین 48 متر است.

از تجهیزات ویژه ای که همزمان با افتتاح ورودی شرقی این ایستگاه تکمیل شده و به بهره برداری می رسد، می توان به سامانه های تهویه تونلی و ایستگاهی، پست برق LPS ، تجهیزات مخابراتی و نیز سیستم اطفای حریق اشاره کرد.

پیش از این ایستگاه شهید نواب صفوی به عنوان چهاردهمین ایستگاه خط 7 متروی تهران، در سال 1396 افتتاح شده بود اما شهروندان تنها از طریق سکوی خط 2 به خط هفت مترو دسترسی داشتند. اکنون با بهره برداری آزمایشی از ورودی شرقی ایستگاه مذکور، تمام ظرفیت های این ایستگاه فعال شده و دسترسی به محدوده خیابان هایی همانند دامپزشکی، جیحون، رودکی و ... تسهیل می شود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 919

به "بهره برداری از ورودی ایستگاه مترو نواب در خط 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از ورودی ایستگاه مترو نواب در خط 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید