برای خرید بیمه مسافرتی چه اقدامی باید انجام دهیم؟

به گزارش مجله سی نوا، با توجه به این که حادثه پیش بینی نمی گردد پس می توان گفت که داشتن بیمه نامه مسافرتی یک حتی اگر اجباری نباید یک امر لازم است. تصور کنید که شما در سفرتان به یک کشور خارجی درگیر بیماری شوید که هزینه های بالایی دارد مطمئنا سفر به کام شم تلخ خواهد شد.

برای خرید بیمه مسافرتی چه اقدامی باید انجام دهیم؟

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

فرهنگ استفاده از بیمه یکی از مواردی است احتیاج آن به شدت در بین جوامع احساس می شود. در واقع باید بدانید که بیمه نوعی پشتیبان ما در زندگی است. بیمه مسافرتی هم به عنوان یک همراه و حامی هر مسافر در طول سفرش محسوب می شود.

تصور کنید شما در سفر خارجیتان به دندان درد مبتلا شوید قطعا هزینه هایی که روی دستتان می گذارد، کمرشکن است. توجه به این نکته که هزینه های مربوط به درمان در کشورهای خارجی بسیار بالاست پس بشدت در این مواقع احساس احتیاج به بیمه برای هر مسافر به شدت احساس می شود.

مسافران عزیز با خرید بیمه مسافرتی واقع می توانند با هزینه اندک جلوی هزینه های اضافی در مواقع غیر قابل پیش بینی مثل کنسلی سفر، تاخیر، گم کردن چمدان یا هزینه های درمان در خارج از کشور را بگیرند.

بیمه نامه مسافرتی

موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی

بعضی از پوشش ها در شرکت های مختلف بیمه متفاوت است، باید به دقت تمامی پوشش ها را آنالیز کنید و بعد اقدام به خرید بیمه مسافرتی کنید.

پرداخت هزینه های درمان ، جراحی و دارو در سفر

پرداخت هزینه فوریت های دندانپزشکی

جابجایی یا انتقال بیمار به کشور خود در صورت بروز بیماری یا حادثه

پرداخت هزینه های پیگیری حقوقی در صورت بروز حادثه

پیگیری و پرداخت هزینه در صورت سرقت یا مفقود شدن مدارک شناسایی

بازگرداندن بچه ها به ایران در صورت فوت یا بستری سرپرست

بازگرداندن جسد به ایران در صورت فوت بیمه شده در طول مسافرت

بازگشت اعضای درجه 1 خانواده به همراه بیمه گزار

سفر اضطراری یکی از اعضای درجه یک خانواده

بازگشت اضطراری بیمه گزار از سفر به علت فوت اقوام

حواله وجه الضمانت

حواله وجه نقد

پرداخت هزینه های اولیه در صورت تأخیر در رسیدن چمدان ها

پرداخت هزینه های لازم در صورت تأخیر در حرکت

ما در ادامه به چند نکته مهم در خصوص خرید بیمه مسافرتی اشاره خواهیم که معمولا افراد با آن ها روبرو هستند.

بیمه نامه مسافرتی

تا به حال بیش از 10 بار سفر خارجی رفتم و هیچ اتفاقی برایم نیافتاده، من به بیمه مسافرتی احتیاج ندارم!

توجه داشته باشید که اتفاقات و حادثه هایی که برای مسافران رخ می دهد هر کدام در یک لحظه هستند و کسانی که دچار مشکل شده اند از قبل احساس نمی کردند که ممکن است برایشان اتفاقی پیش بیاید. متاسفانه بعضی شرایط غیرقابل پیش بینی وجود دارند که می توانند سفری را که به بهترین نحو ممکن برنامه ریزی نموده اید را به هم بریزد. به طور مثال تاخیر در پرواز، جراحت، شرایط جوی نامناسب یا بیماری که منجر به بستری شدن شود هر کدام از این اتفاقات می تواند باعث تلخ شدن سفر به کام مسافر بشود.

من در کشور تحت پوشش بیمه هستم، پس من به بیمه مسافرتی احتیاج ندارم!

عده ای از افراد هستند که می گویند ما بیمه (تامین اجتماعی، بیمه نیروهای مسلح و …) هستیم و احتیاجی به بیمه مسافرتی نداریم؛ این افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند ممکن است شما برای اقامت خود در خارج از کشور هتل رزرو نموده اید، برای ترانسفر فرودگاهی هزینه نموده اید. چه اتفاقی می افتد وقتی آب و هوا نامناسب می شود و پرواز شما لغو می شود؟

در این حالات شما باید صدها دلار از پول با ارزش خود را از دست بدهید زیرا شما قادر نخواهید بود بدون داشتن بیمه نامه مسافرتی برای هزینه های خود را طلب بازپرداخت کنید.

به این موضوع هم توجه داشته باشید که بعضی از کشورها نظیر آن هایی که در حوزه شینگن هستند بدون داشتن بیمه مسافرتی اقدام به صدور ویزا نمی نمایند.

بیمه نامه مسافرتی

بیمه مسافرتی بیشتر برای کسانی که سفرهای ماجراجویانه دارند احتیاج است، پس من به بیمه مسافرتی احتیاج ندارم!

البته که این حقیقت وجود دارد بیمه مسافرتی برای افرادی به منظور ورزش یا فعالیت ماجراجویانه نظیر سنگ نوردی، یخنوردی، اسکی، چتربازی، غارنوردی و… بیشتر مهم و لازم است اما این دلیلی ندارد که دیگر افراد که برای سفرهای کاری یا تفریحی می فرایند احتیاجی به بیمه مسافرتی نداشته باشند چرا اتفاق و حادثه امری نیست که بتوان آن را پیش بینی کرد.

یکی از اتفاقاتی که برای مسافران عالی ممکن است رخ دهد و در آن لحظه احتیاج به بیمه مسافرتی یکی نقش پررنگی در ذهن افراد پیدا می نماید، زمانی است که اتوبوس شما در راه خراب می شود و شما پرواز خود را از دست می دهید، بیمه نامه مسافرتی هزینه های اضافی را در زمان وقوع چنین حوادثی پوشش می دهد.

با توجه به اینکه هزینه های اورژانس در سفر خارجی پایین است، می توانم بقیه هزینه درمان را خودم پرداخت کنم، پس من به بیمه مسافرتی احتیاج ندارم!

ممکن است بعضی از کشورهای هزینه های مربوط به درمان آن ها پایین باشد اما واقعیت این است که این موضوع برای بومی های همان منطقه است و ما ایرانی ها باید آن هزینه را به یورو یا دلار پرداخت کنیم و این موضوع کمی مشکل است.

در کلام باید بگوییم که اگر می خواهید خیالتان بابت حوادث غیرمترغبه در طول مدت زمان سفرتان آسوده باشد، به بیمه مسافرتی احتیاج دارید.

بیمه نامه مسافرتی

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی اشخاصی را که قصد مسافرت به خارج از کشور دارند تحت پوشش قرار می دهد و اعتبار آن فقط در خارج از کشور است و کلیه خدمات موضوع بیمه مسافرتی با توجه به قرارداد فی مابین مطابق با شرایط عمومی توسط شبکه بین المللی تضمین و ارائه می شود.

همچنین مسافر می تواند خسارتهای وارده را طبق جداول مربوطه پس از ورود به ایران با ارسال مدارک لازم (بیمه نامه، کپی از صفحه اول شناسنامه، کپی پاسپورت از صفحه مربوط به ورود و خروج به کشور در آن سفر، اصل مدارک مربوط به هزینه های اجرا شده و فرم اطلاعات خسارت که نزد شرکت می باشد) نهایتاً تا 30 روز دریافت نماید.

خرید بیمه مسافرتی

انتخاب یک بیمه مسافرتی خوب

انتخاب یک شرکت ارائه دهنده بیمه مسافرتی خوب بسیار مهم است، اما چطور متوجه شویم که یک بیمه مسافرتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک بیمه مسافرتی خوب باید از لحاظ قیمت، پوشش هایی که ارائه می دهد، دسترسی مسافران به نمایندگی های آن، نحوه ارائه خدمات در حین خسارت، پشتیبانی 24 ساعته، پشتیبانی از بیمه شدگان توسط اپراتورهای فارسی زبان، دانش کارکنان شرکت بیمه در حین صدور و بروز خسارت، پرداخت مبلغ متناسب با خسارت و از همه مهمترین بخش این بیمه که نحوه پرداخت خسارت می باشد بتواند شرایط خوبی را برای مسافران فراهم آورد.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 540

به "برای خرید بیمه مسافرتی چه اقدامی باید انجام دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید بیمه مسافرتی چه اقدامی باید انجام دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید