بازگشت آزمایشی ون ها به پیاده راه اکباتان

به گزارش مجله سی نوا، معاون امور عمرانی استانداری همدان درباره طرح استقرار تاکسی های عمومی (ون) در پیاده راه اکباتان شهر همدان گفت: این طرح در راستای تقاضای اهالی این منطقه مبنی بر نبود رونق مالی و کسب وکار انجام می گردد.

بازگشت آزمایشی ون ها به پیاده راه اکباتان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمودرضا عراقی در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، با اشاره به این که این طرح به صورت آزمایشی و در بازه زمانی چهار تا پنج ماه اجرا می گردد، اظهار کرد: شاید بتوانیم با اجرای این طرح رونقی در کسب وکار این منطقه ایجاد کنیم.

وی بابیان اینکه این طرح ایدئال نیست، اظهار داشت: طرح تفصیلی همدان تعیین شده است که برای آزادسازی حریم تپه هگمتانه اقداماتی انجام گردد که در این رابطه اگر این طرح اجرا گردد از مسجد صاحب الزمان (عج) عرصه میراث فرهنگی خواهد بود.

عراقی با اشاره به اینکه این طرح به علت نبود اعتبارات اجرانشده است و باید از شهرداری برای انجام این طرح حمایت و یاری گردد، ادامه داد: مدت هاست مسئله تهیه و نصب دوربین در شهر مورد تأکید استان است. شهرداری مشکل خاص خود را دارد اما باید مشکل حل گردد تا بتوان از دوربین های خریداری شده استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه درزمینهٔ کاهش تصادفات و رعایت قوانین و مقررات رانندگی باید آموزش ها و فرهنگ سازی لازم صورت گیرد، بیان نمود: در این راستا پلیس راهور وظیفه ندارد بلکه باید همه دستگاه ها نیز یاری کند.

معاون استاندار همدان بابیان اینکه اگر درزمینهٔ رعایت قوانین و مقررات رانندگی عده ای مقاومت می نمایند باید از اعمال قانون استفاده گردد، گفت: در قانون بودجه 6 عنوان شده که همدان هفت درصد و 19 درصد در بخش حمل ونقل داخلی کاهش تصادفات داشته است.

وی با تأکید بر اینکه فرایند خوبی درزمینهٔ کاهش تصادفات در جریان است، گفت: لازم است همه دستگاه ها در این زمینه یاری و مساعدت نمایند.

معاون فنی استانداری همدان نیز بابیان اینکه پیاده راه همدان در کشور منحصربه فرد است، گفت: مسئله ای که در پیاده راه اکباتان وجود دارد آن است که کسبه این محل عنوان می نمایند قسمت پایین این منطقه رونق زیادی وجود ندارد که اگر وسایل نقلیه عمومی در آن تردد نمایند رونق خواهد یافت.

کیوان کاظمی مستقیم اظهار کرد: طرحی برای استقرار حمل ونقل عمومی (ون) در این محل در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس هدایت و رانندگی استان همدان نیز از کاهش آمار تخلفات و تصادفات در استان اطلاع داد و گفت: در هشت ماهه امسال 1768 مورد تصادف درون شهری داشته ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

سرهنگ علی فکری با اشاره به تعداد جابجایی در امسال اظهار داشت: در هشت ماهه سال 98، شاهد 45 هزار و 784 مورد جابجایی شهری بوده ایم و 25 هزار و 952 مورد گواهینامه برای بار اولی ها صادرشده است.

وی بابیان اینکه سالانه 18 هزار خودرو به خودروهای درون شهری همدان اضافه می گردد، اضافه نمود: این مهم نیازمند تدابیر ویژه ای برای ترافیک شهری و جای پارک است که هیچ کدام انجام نشده است.

فکری در ادامه از تشدید اعمال قانون و صدور جریمه برای کاهش تخلفات و حوادث اطلاع داد و گفت: دوربین های شهری و برون شهری به صورت 100 درصدی در خدمت پلیس راهور هستند به طوری که در هشت ماهه امسال، 1768 مورد تصادف درون شهری داشته ایم که 2061 مجروح و 46 فوتی بر جای گذاشته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان با اشاره به اینکه از 46 فوتی برجای مانده از تصادفات 38 نفر آقا و هشت نفر خانم بوده است، ادامه داد: از تعداد مجروحان 723 مورد عابر پیاده، 795 مورد موتورسیکلت سوار و 543 مورد سرنشینان خودرو بوده اند ضمن اینکه بیشتر این حوادث در بلوارهای داخل شهر رخ داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 272

به "بازگشت آزمایشی ون ها به پیاده راه اکباتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت آزمایشی ون ها به پیاده راه اکباتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید