اولین سوپراسپرت تمام برقی فراری

به گزارش مجله سی نوا، شایعات در خصوص اولین خودروی اسپرت تمام برقی فراری زیاد است، اما اخیراً اطلاعاتی مربوط به یک گواهی ثبت اختراع این شرکت به بیرون درز نموده که نشان می دهد این سازنده ایتالیایی یک پلتفرم کاملاً نو در دست توسعه دارد که مربوط به اولین خودروی اسپرت تمام برقی این برند است.

اولین سوپراسپرت تمام برقی فراری

به گزارش خبرنگاران، در اواسط سال گذشته، جان الکان، مدیر عامل فراری تایید کرد که این شرکت اولین خودروی اسپرت خالص الکتریکی خود را در سال 2025 عرضه خواهد نمود. به نظر می رسد فراری در حال پیشرفت در فرایند توسعه این خودرو است، زیرا این شرکت به تازگی یک پتنت برای یک خودروی الکتریکی تازه ثبت نموده است. یک پلت فرم خودروی اسپرت، که انتظار داریم زیربنای رقیب برقی آینده برای تسلا رودستر باشد. این پتنت بعلاوه ایده ای از طراحی آینده این خودروی در اختیار ما قرار می دهد.

این درخواست ثبت اختراع فراری برای کفپوش و شاسی است که فضایی برای دو بسته باتری دارد. یک واحد بزرگتر در عقب خودرو و یک بسته پهن و مسطح در زیر محفظه سرنشین نصب شده است و به گونه ای شکل گرفته است که فضای کافی برای سرنشینان باقی بماند. هر دو باتری به قسمت کف مخصوص خود متصل می شوند که جدا از شاسی اصلی خودرو است و از زیر به خودرو متصل می گردد. شکل نمونه اولیه در طرح های ثبت اختراع فراری بعلاوه نشان می دهد که اولین مدل تمام الکتریکی این برند، از زبان طراحی خودرو های موتور احتراقی آن خیلی دور نخواهد شد. بسته باتری و موتور های الکتریکی در عقب خودرو قرار می گیرند و فضایی را که معمولاً برای موتور احتراقی و گیربکس اختصاص داده می گردد، اشغال می نمایند.

اگرچه طرح های ثبت اختراع فراری نشان می دهد که این پلت فرم تازه با در نظر گرفتن پیشرانه های کاملاً الکتریکی طراحی شده است، این شرکت می گوید که فضای کافی را در معماری پیشنهادی برای یک خودروی اسپرت هیبریدی با موتور احتراقی که بر اساس همان پایه ها ساخته شده است، باقی گذاشته است. این امکان وجود دارد که به زودی بتوانیم یک مدل هیبریدی دیگر از فراری را در اواسط دهه ببینیم، تقریباً در همان زمان که این شرکت اولین خودروی برقی خود را عرضه می نماید.

فراری می گوید که فضای کافی هم در جلو و هم در عقب پلت فرم برای قرار دادن یک موتور احتراقی وجود دارد. اما، با قضاوت بر اساس این تصاویر، این پلت فرم دارای یک قسمت جلویی مشابه با F8 Tributo و 296 GTB خواهد بود، که به این معنی است که فضای کافی برای یک موتور بنزینی در جلو وجود نخواهد داشت. با این حال، اگر فراری یک موتور احتراقی را در این پلت فرم پیشنهادی قرار دهد، احتمالاً در پشت محفظه سرنشینان قرار خواهد گرفت و فضای محدودی در جلو برای قرار دادن یک موتور الکتریکی استفاده می گردد.

مدل های هیبریدی لافراری، GTB 296 و مدل SF90 محصولاتی هستند که با عنوان خودروی هیبریدی به دنیای پرتحرک خودرو های اسپرت رونمایی شدند. درباره ساخت خودرو های برقی، جان الکان از همکاری با برند های فعال در این حوزه خبر می دهد و در این باره گفته است، ما معتقدیم در صنعت خودروسازی همکاری با برند های فعال و ایجاد برنامه های مشترک با آنها، بازخورد های مثبتی برای ما به وجود خواهد آورد. هنوز هیچ اطلاعاتی از خودرو تمام برقی فراری فاش نشده است، اما پیش بینی می گردد در رده خودرو های سوپر اسپرت قرار بگیرد و شباهت بسیار زیادی به مازراتی MC20 خواهد داشت.

منبع: autoexpress

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1668

به "اولین سوپراسپرت تمام برقی فراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین سوپراسپرت تمام برقی فراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید