اطلاعاتی از گلکسی تب S8 فن ادیشن منتشر شد

به گزارش مجله سی نوا، اینطور که به نظر می رسد سامسونگ میخواهد مدل فن ادیشن سری گلکسی تب S8 را هم راهی بازار کند. به همین دلیل به تازگی شاهد حضور این محصول در گیک بنچ بوده ایم.

اطلاعاتی از گلکسی تب S8 فن ادیشن منتشر شد

سامسونگ چند سالی است که بعد از رونمایی از محصولات پرچم دار خود، از مدل فن ادیشن آن ها هم رونمایی می نماید (در ابتدا این محصولات با پسوند لایت عرضه می شدند). برای مثال دو سال است که مدل فن ادیشن از گوشی های سری گلکسی S این شرکت راهی بازار می گردد. این سیاست در بخش تبلت ها هم پیاده شده است. سامسونگ بعد از معرفی سری گلکسی تب S7 و عرضه آن ها به بازار، مدل فن ادیشن آن را هم فراوری و روانه بازار کرد تا بدین ترتیب کاربرانی که در پی یک تبلت با قیمت مناسب و توان سخت افزاری بالا بودند بتوانند به یک محصول خوب دسترسی داشته باشند. به صورت کلی ایده ساخت سری فن ادیشن هم دقیقا همین بوده است؛ میان رده هایی در قامت پرچم دار و با قیمت مناسب.

حالا هم قرار است جانشین گلکسی تب S7 فن ادیشن با نام تب S8 فن ادیشن راهی بازار گردد. محصولی که با شماره مدل SM-X506B اخیرا حتی در بنچمارک هم دیده شده است. البته بیش از یک سال است که خبرهایی را در رابطه با دو محصول با شماره مدل SM-X500 و SM-X506B شاهد هستیم که این یعنی گلکسی تب S8 فن ادیشن مدت هاست که در دست ساخت قرار داشته؛ حال نمی دانیم چرا تا این میزان فراوری این محصول طول کشیده است.

با این حال این تبلت امروز در گیک بنچ دیده شده که به لطف آن توانستیم به بخشی از معینات فنی این محصول دسترسی داشته باشیم. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، گلکسی تب S8 فن ادیشن قرار است از اندروید 13 به عنوان سیستم عامل پیش فرض خود بهره ببرد. اگر سامسونگ تا یک ماه دیگر از تب S8 فن ادیشن رونمایی کند، با توجه به اینکه هنوز اندروید 13 را راهی محصولاتش نکرده، این تبلت باید نخستین محصول سامسونگ باشد که با تازهترین سیستم عامل اندروید راهی بازار می گردد.

طبق اطلاعات منتشر شده تراشه مدیاتک MT8791V که با نام Kompanio 900T نیز شناخته می گردد قرار است به عنوان قلب تپنده در این محصول ایفای نقش کند. این پردازنده از هشت هسته بهره می برد که شامل دو هسته بزرگ از نوع Cortex-A78 و شش هسته کم مصرف از نوع Cortex-A55 می شوند. پردازشگر گرافیکی این محصول هم Mali-G68 خواهد بود. بعلاوه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی هم در مدل پایه این تبلت، در کنار تراشه یادشده بکار گرفته خواهند شد.

گلکسی تب S7 فن ادیشن بیش از یک سال است که در بازار حضور دارد و این یعنی سامسونگ نتوانسته مدل تازه را درست بعد از یک سال عرضه کند. هنوز هم معین نیست این تبلت چه زمانی راهی بازار می گردد. باید دید آیا گلکسی تب S8 فن ادیشن هم به سرنوشت گلکسی S22 فن ادیشن دچار خواهد شد یا خیر چون فراوری گوشی یادشده لغو شده است. البته سامسونگ برای عدم عرضه گوشی S22 فن ادیشن علت خوبی داشته است. این شرکت کره ای ترجیح داده تراشه ای را که می خواهد برای S22 فن ادیشن استفاده کند، در گلکسی S22 اولترا به کار بگیرد که فروش بسیار خوبی هم داشته و سود بیشتری هم از فروش آن عایدش می گردد. بنابراین بعید به نظر می رسد گلکسی تب S8 فن ادیشن به سرنوشت مشابهی دچار گردد.

به صورت کلی سیاست سامسونگ در عرضه مدل فن ادیشن محصولاتش از ابتدا تا به امروز خیلی مطابق برنامه ای معین پیش نرفته است. برای مثال گلکسی S21 فن ادیشن که به عنوان جانشین گلکسی S20 فن ادیشن باید در اواسط یا اواخر سال 2021 در دسترس قرار می گرفت، به خاطر وجود یک سری مشکل، اوایل سال 2022 راهی بازار شد. گلکسی S22 فن ادیشن هم که اصلا قرار نیست فراوری گردد. گلکسی تب S7 فن ادیشن هم در ماه مه سال 2021 راهی بازار شد که این یعنی فعلا یک سال و چهار ماه از عرضه آن می گذرد در حالی که هنوز خبری هم از جانشین آن نیست.

حال باید دید طی روزهای آینده چه خبرهای بیشتری پیرامون گلکسی تب S8 فن ادیشن منتشر می گردد.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1800

به "اطلاعاتی از گلکسی تب S8 فن ادیشن منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعاتی از گلکسی تب S8 فن ادیشن منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید