اسکای ول، اولین شاسی بلند برقی بازار ایران

به گزارش مجله سی نوا، با همکار گروه مپنا و کرمان خودرو، شاسی بلند برقی اسکای ول در ایران به فراوری رسید.

اسکای ول، اولین شاسی بلند برقی بازار ایران

به گزارش عصر ایران اسکای ول اولین محصول مشترک شرکت خودروی برقی نوین ماهان (نبکا) است. این شرکت با هدف ایجاد تحولی نو در صنعت خودرو سازی به وسیله گروه صنایع خودرو سازی کرمان و گروه مپنا تاسیس شده که ماموریت اصلی آن فراوری خودروهای برقی و ایجاد زیرساخت شارژ این نوع از خودروها در ایران است.

خودروی suv تمام برقی اسکای ول پس از گذراندن موفقیت آمیز تست های میدانی در شرایط آب و هوایی مختلف ایران اکنون آماده فراوری تجاری است و بناست تا در منطقه ویژه مالی ارگ نو بم وارد خطوط فراوری صنایع خودروسازی کرمان گردد.

بر اساس این گزارش شاسی بلند نو گروه خودروسازی کرمان امکان پیمایش 520 کیلومتر را با یکبار شارژ دارا است و زمان شارژ سریع آن حدود 35 دقیقه است. خودرو از منظر ابعاد برابر با 4698 میلیمتر در طول، 1908 میلیمتر در عرض و 1696 میلیمتر در ارتفاع پیشرفته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2800 میلیمتر است.

این خودرو هوشمند که با فاصله محوری 2800 میلیمتر یکی از بزرگترین شاسی بلندهای فراوریی ایران است در نیمه نخست سال 1402 و با آپشن هایی نظیر تشخیص خواب آلودگی راننده، اتوپارک، سنسور نقاط کور و ... وارد بازار می گردد. کرمان خودرو هنوز اطلاعاتی در زمینه موتور و گیربکس بکار گرفته در این خودرو ارائه نداده است.

گروه خودروسازی مبتنی بر انرژی های نوین اسکای ول یا جیانگسو اسکای ول اتومبیل نام یک کمپانی چینی فراوریکننده خودروهای مبتنی بر انرژی های نوین است که فعالیت خود را از سال 2019 میلادی شروع نموده است.

اما نام اسکای ول در صنعت خودروی چین، مخاطب را به سمت اتوبوس ها و بعلاوه ون هایی که به وسیله نانجینگ گلدن دراگون اسکای ول ارائه شده است، متوجه می نماید. این کمپانی از سال 2000 فعالیت خود را شروع نموده و در زمینه فراوری باتری و اتوبوس های الکتریکی نیز فعال است.

اسکای ول یا اسکای ورث یک رکورد مهم را نیز به خود اختصاص داده با عنوان: اولین استارت اپ چینی فراوریکننده خودروی الکتریکی که محصول خود را در بازار آمریکا به فروش می رساند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1862

به "اسکای ول، اولین شاسی بلند برقی بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکای ول، اولین شاسی بلند برقی بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید