اختلافات در جبهه ائتلاف سعودی با آزادی سریع جنوب استان الحدیده

به گزارش مجله سی نوا، شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در ساحل غربی و جنوب استان الحدیده، پس از تسلط یک روزه نیروهای مقاومت به چند منطقه مهم، به اختلاف شدید با یکدیگر برخورده اند.

اختلافات در جبهه ائتلاف سعودی با آزادی سریع جنوب استان الحدیده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه المیادین در گزارشی خبر داد که پس از عقب نشینی عجیب و به یکباره عناصر همسو با امارات از برخی منطقه ها بسیار مهم جنوب استان الحدیده و استقرار نیروهای ارتش و انصارالله در آن منطقه ها، در جبهه ائتلاف سعودی اختلافات شدیدی بروز کرده است.

طبق این گزارش، نیروهای تحت امر طارق صالح (برادر زاده علی عبدالله صالح) که همسو با امارات هستند، کنترل این منطقه ها را در دست داشتند، اما روز جمعه به آن ها دستور خروج و عقب نشینی داده شد و اکنون این نیروها احساس می کنند که علیه شان توطئه شده است.

منابع خبری روز جمعه، (12 نوامبر)، گفتند که نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی به صورت ناگهانی از منطقه ها بسکمک در اطراف الحدیده مانند منطقه کیلومتر 16 و الصالح در شمال شهر الحدیده، مجتمع صنعتی-تجاری اخوان ثابت و منطقه المنظر در جنوب الحدیده عقب نشینی کرده اند.

لحظاتی بعد اعلام شد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، در ده ها موضع خالی شده از نیروهای متجاوز سعودی، مستقر شدند و کنترل جهت مستقیم میان الحدیده و صنعاء را در دست گرفتند.

به گفته منابع یمنی، طارق صالح تردید جدی در خصوص وجود توافقی میان نیروهای فراری از جنوب الحدیده و دولت منصور هادی دارد.

گفته می شود که نیروهای ائتلاف پس از خروج از الحدیده، به سمت شهر المخا واقع در غرب استان تعز حرکت کرده اند. به گفته منابع خبری، دلیل این عقب نشینی ناگهانی نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی را کمک به نیروهای دولت مستعفی یمن و حزب اخوانی الاصلاح در جبهه مأرب گفتند. در این راستا انصارالله یمن شامگاه پنجشنبه هفته گذشته گفت که منطقه راهبردی الفلج در شهرستان وادی عبیده در استان مأرب را آزاد کرده است. الفلج، آخرین مقر نظامی متعلق به نیروهای دولت مستعفی یمن در جنوب مأرب است.

دولت وابسته به ریاض نیز در واکنش به فرار عناصر خود در الحدیده روز شنبه مدعی شد که عقب نشینی نیروهای ائتلاف سعودی از الحدیده بدون هماهنگی و ائتلاف دولت مستعفی اجرا شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1554

به "اختلافات در جبهه ائتلاف سعودی با آزادی سریع جنوب استان الحدیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلافات در جبهه ائتلاف سعودی با آزادی سریع جنوب استان الحدیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید