آشنایی با آبشار نگین مسجد سلیمان و بازدید از آن

به گزارش مجله سی نوا، آبشار نگین، جاذبه ای بکر با چشم اندازهای خاص و دوست داشتنی از توابع مسجد سلیمان استان خوزستان که هر ساله علاقه مندان و گردشگران زیادی را از نقاط مختلف ایران به سوی خود می کشاند این آبشار دارای چشم اندازهای بسیار ویژه ای است و به علت قرار گرفتن در یکی از روستاهای این منطقه مورد توجه علاقه مندان زیادی است این طبیعت زیبا در یکی از روستاها با همین نام واقع شده است طبیعت زیبای این روستا نیز می تواند برای علاقه مندان و طبیعت گردان دارای جذابیت باشد این آبشار زیبا در یکی از روستاهای اطراف این منطقه واقع شده است که در این بخش با چشم اندازهای آن آشنا می شوید. واقع شدن این آبشار در میان رشته کوه های منطقه موجب زیبایی بیشتر آن شده است دور افتاده بودن این آبشار موجب شده است تا بعد از گذر سالیان دراز هنزو زیبایی های خود را داشته باشد و همیشه بکر و دست نیافتنی است بعلاوه با وجود رشته کوه هایی که منظره ها زیبای اطراف این منطقه را احاطه نموده اند می توانید از جذابیت های بیشتری در این منطقه بهره مند شوید. از زیبایی های مهم در این منطقه می توان به دشت های وسیع شین بار اشاره نمود این دشت ها در نواحی شمالی دریاچه سد شهید عباس پور واقع شده اند که از مهم ترین جاذبه های این منطقه هستند.

آشنایی با آبشار نگین مسجد سلیمان و بازدید از آن

آبشار نگین مسجد سلیمان:

این آبشار در فصل های مختلفی از سال دارای چشم اندازهای دیدنی و زیبا است خیلی از علاقه مندان برای سفر به این منطقه فصل های پاییز را انتخاب می نمایند زیرا می خواهند از چشم اندازهای ویژه ای در این منطقه بازدید نمایند بعلاوه با سفر به این منطقه در فصل بهار نیز می توانید زیبایی های بیشتری را نظاره گر باشید. در هر یک از فصل های سال جهتهای متعددی برای سفر به این منطقه وجود دارد که بر حسب نوع مکان می توانید این جهتها را انتخاب کنید. اگر از علاقه مندان به دیدنی های مسجد سلیمان هستید می توانید سفری به این منطقه گردشگری داشته باشید و تجربه های جدیدی را در این منطقه کسب کنید.

از کدام جهت برویم؟

همانطور که گفتیم برای بازدید از این آبشار جهتهای گوناگونی وجود دارد یکی از پر رفت و آمدترین جهتها برای رسیدن به این آبشار جهت مسجد سلیمان به سمت روستای آب شلال است با رسیدن به این روستا باید یک جهت چهار ساعته را پیاده روی کنید بعد از این کوهپیمایی به روستای زیبای نگین می رسید و می توانید از نزدیک طبیعت دست نخورده این روستا را مشاهده کنید طبیعت این روستا بسیار دست نخورده است و زیبایی های ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

یکی دیگر از جهتهای منتهی به این آبشار جهت جهت شهرکرد است از این جهت باید از شهرکرد حرکت کنید با گذر از جونقان، بهشت آباد و در نهایت رسیدن به گردنه های بزرگ و کوه های میلی و چمن گلی میز می توانید به این آبشار برسید و از زیبایی های این منطقه از نزدیک بازدید کنید.

چشم اندازهای آبشار را بیشتر بشناسید:

از مهم ترین زیبایی های این آبشار می توان به ارتفاعات مجذوب کننده و دوست داشتنی آن اشاره نمود یکی از بکرترین طبیعت این آبشار ارتفاعات سرسره مانندی است که در بالای آن قرار گرفته اند دهانه ای که در سمت دیگر از این آبشار می بینید آب را به یک سمت راهنمایی می نماید و همین امر موجب پدید آمدن آبشاری می گردد از دور که به نظاره این طبیعت زیبا می نشینید آبشار نگین را همانند نگینی بر پهنه این دشت ها می بینید همیشه منظره ها این آبشار دست نخورده به جای مانده است به همین جهت است که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می نماید.

در قسمت های پایینی آبشار نیز دشت های وسیع و زیبایی از این آبشار را نگاه می کنید که محل مناسبی برای گشت و گزار و پیاده روی های شما خواهد بود در این جهت می توانید از زیبایی های دیگری همانند طبیعت این منطقه بازدید نمایید. دریاچه سد شهید عباس پور نیز یکی دیگر از چشم اندازهای این منطقه است که علاقه مندان زیادی دارد منظره ها این سد بسیار رویایی است و علاقه مندان زیادی نیز دارد. در سمت دیگر از این دریاچه می توانید دشت وسیعی از شقایق ها را نگاه کنید که چشم اندازهای آن در فصل هیا بهار نیز دیدنی تر می شوند.

این آبشار یکی از مهم ترین مکان های دیدنی استان خوزستان برای علاقه مندان و گردشگران می باشد که می توانید با سفر به این منطقه تجربه های خاصی داشته باشید و با یکی از مکان های دیدنی خوزستان آشنا شوید. شما علاقه مندان در لینک می توانید با جاذبه های بیشتری از این این استان نیز آشنا شوید.

دامنه بعضی از این دشت ها پوشیده از درختان بلوط است دیاورهای باشکوه و صخره ای مانند در این منطقه ها در کناره دره های ژرف و عمیق آن نیز زیبایی های خاصی دارند و بر چشم اندازهای این منطقه افزوده اند.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1766

به "آشنایی با آبشار نگین مسجد سلیمان و بازدید از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آبشار نگین مسجد سلیمان و بازدید از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید