آسانسور شیشه ای چین ؛ بلندترین آسانسور دنیا (

به گزارش مجله سی نوا، آسانسور شیشه ای صد اژدها در رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسیده است و سالانه 5 میلیون گردشگر از این جاذبه گردشگری دیدن می نمایند.

آسانسور شیشه ای چین ؛ بلندترین آسانسور دنیا (

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

آسانسور شیشه ای چین ؛ بلندترین آسانسور دنیا است که 335 متر ارتفاع دارد.

اگر شجاع و اهل هیجان هستید، پیشنهاد می گردد برای دیدن این آسانسور شیشه ای، که به آسانسور صد اژدها نیز معروف است، با خبرنگاران همراه شوید.

پارک ملی ژانگ جیاجی

پارک ملی ژانگ جیاجی اولین منطقه گردشگری چین است که درجه A را در سال 2007 کسب نموده است. وسعت آن حدود 130 کیلومتر مربع و یک منبع غنی اکسیژن است. این پارک، موزه فرهنگی و مذهبی مردم بومی نیز به شمار می رود و در 32 کیلومتری حومه شمالی شهر چانگ ژیاژیه واقع شده است.

سازمان یونسکو این پارک تماشایی را در سال 1992، به عنوان منطقه باستانی و تاریخی ثبت کرد. همچنین در سال 2004 به عنوان جئوپارک دنیای معرفی گردید. بیشترین شهرت این پارک مدیون ستون های صخره ای بلندی است که اولین فیلم مشهور سه بعدی سینمایی، آواتار (در سال 2012) در آن فیلم برداری شد.

آسانسور شیشه ای صد اژدها

آسانسور شیشه ای صد اژدها در رکوردهای دنیای گینس به ثبت رسیده است و سالانه 5 میلیون گردشگر از این جاذبه گردشگری دیدن می نمایند.

در این آسانسور می توانید بدون پیاده روی تمام منظره های پارک را ببینید. این آسانسور می تواند 50 نفر را حمل و ارتفاع 335 متری خود را در زمان 1 دقیقه و 32 ثانیه طی کند. برای ساخت آسانسور صد اژدها، 120 میلیون یوان هزینه شده است. البته ساخت این پروژه به این دلیل که در یکی از مناطق میراث دنیای واقع شده بود، با انتقاد شدید حامیان محیط زیست روبه رو شد.

آسانسور بایلنگ، روی یک طرف صخره بزرگ در پارک واقع شده است و گفته می گردد که بلندترین و سنگین ترین آسانسور فضای باز در دنیا است. ساخت و ساز آسانسور در ماه اکتبر سال 1999 شروع، و در سال 2002 افتتاح شد.

این آسانسور جالب و ترسناک، در واقع از سه آسانسور کوچک تشکیل شده و سه طرف آن از شیشه ساخته شده است تا بازدید نماینده ها منظره اطراف را ببینند. چین هوادار جاذبه های گردشگری جذاب و ترسناک است. این کشور بلندترین و طویل ترین پل شیشه ای را نیز ساخته است.

برای دیدن مطالب گوناگون از خبرنگاران دیدن کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 238

به "آسانسور شیشه ای چین ؛ بلندترین آسانسور دنیا (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسانسور شیشه ای چین ؛ بلندترین آسانسور دنیا ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید