کاهش 90درصدی ورود زائران به مشهد در نوروز 99

به گزارش مجله سی نوا، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع کرونا میزان ورودی زائران به مشهد مقدس حدود 90درصد کاهش داشته است.

کاهش 90درصدی ورود زائران به مشهد در نوروز 99

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمدصادق براتی امروز دوشنبه 18 فروردین ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: علاوه بر توصیه های مکرر مسئولان وزارت بهداشت که مردم را از سفرهای نوروزی منع می نمایند، مدیران استانی خراسان رضوی از روزهای قبل بارها از هم وطنان خواسته اند از سفر به مشهد پرهیز نمایند.

او تأکید کرد: هتل ها و اقامتگاه های نوروزی در استان و به ویژه مشهد تعطیل و از همه مهم تر بارگاه منور رضوی بر روی زائران و مجاوران بسته است تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری گردد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: میزان سفر به مشهد بسیار کاهش داشته است که می توان دلیل آن را اعمال سخت گیری ها در مبادی ورودی استان و شهرها ازجمله مشهد و همکاری مردم برای اجتناب از سفر برای قطع زنجیره شیوع کرونا دانست.

او به آمار سفرها از 25 اسفند تا سرانجام روز 15 فروردین اشاره نمود و اضافه نمود: 2میلیون و 439 هزار و 23 زائر و مسافر از 25 اسفند 98 تا 15 فروردین به مشهد وارد شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 90 درصد کاهش را نشان می دهد.

براتی ادامه داد: همچنین در این مدت 931 هزار و 138 نفر نیز وارد خراسان رضوی شدند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 565

به "کاهش 90درصدی ورود زائران به مشهد در نوروز 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 90درصدی ورود زائران به مشهد در نوروز 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید