پاموکاله؛منطقه ای یخی و حیرت انگیز در ترکیه، عکس

به گزارش مجله سی نوا، پاموکاله یکی از چشمه های آب گرم و نخستین چشمه آب شور جهان است که دارای خواص درمانی بسیاری است. پاموکاله در نزدیکی شهر آنتالیا واقع شده است و یکی از زیباترین اماکن گردشگری ترکیه و یکی از شگفت انگیزترین چشم اندازهای گردشگری در جهان است.

پاموکاله؛منطقه ای یخی و حیرت انگیز در ترکیه، عکس

پاموکاله در منطقه دریای اژه ودر رودخانه مَندَرَس واقع شده است که در بیشتر فصول سال آب و هوایی معتدل دارد.

بطور دقیقتر میتوان گفت این چشمه در استان دنیزلی Denizli در جنوب غرب ترکیه در فاصله 2 ساعتی از شهر آنتالیا ودر نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است. این استان حاوی چشمه های آب گرم تراوتن و بالکن موادمعدنی کربنات است که توسط آب جاری می باشند.

این چشمه به واسطه چشم انداز های زیبا و خیره کننده اش و رنگ سفید رسوبات تشکیل شده به قلعه سفید پنبه ای مشهور است که واقعا توصیفی کامل از این چشمه را بیان میکند.

پاموکاله یکی از زیباترین اماکن گردشگری ترکیه است، این کوه زمانی محل زندگی رومی ها بوده و هنوز هم بقایای شهر تاریخی هیراپولیس بر فراز کوه های این منطقه با ارتفاع 160 متر به چشم میخورد که امروزه دولت ترکیه آن رابه شکل یک موزه درآورده است. این کوه ها از شهر دنیزلی به خوبی قابل مشاهده است.

دراین منطقه 17 چشمه آب گرم طبیعی وجوددارد که محدوده دمایی آن ها 35 درجه سانتی گراد می باشد. فعالیت های آتش فشانی در زیر زمین باعث ایجاد این چشمه های آب گرم شده است و این آب گرم که از ارتفاع 100 متری پایین می ریزد

در شیب کوهستان آنجا که سرعتش کم می گردد رسوب میکند و این رسوبات و سنگ های آهکی سفیدرنگ منظره زیبایی رابه وجود می آورند، درست بهمین علت است که تعداد زیادی از گردشگرانی که به این مکان رویایی قدم می گذراند معتقدند که این جا برای آرامش روح و روان، مکانی ایده آل است.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 568

به "پاموکاله؛منطقه ای یخی و حیرت انگیز در ترکیه، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاموکاله؛منطقه ای یخی و حیرت انگیز در ترکیه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید