مقاله: رنگ نسوز چیست و چه کاربردهایی در صنعت ساختمان دارد؟

به گزارش مجله سی نوا، این رنگ به راحتی می تواند دمای 300 الی 750 درجه سانتی گراد را تحمل نماید. رنگ سیلیکون مقاوم در برابر حرارت به اسم یک لایه مجزا بر روی انواع سطوح از جمله سطوح فلزی و سطوح آستر خورده قابل اعمال است و نحوه اجرای آن به صورت تک لایه است. رنگ نسوز با ضخامت بالا بر روی سطوح به کار رود احتمال جدا شدن آن از سطح و پوسته پوسته شدن آن وجود دارد.

مقاله: رنگ نسوز چیست و چه کاربردهایی در صنعت ساختمان دارد؟

پوشش پودری با دما بالا: پودر با دما بالا اغلب برپایه سیلیکون و اپوکسی (شبیه به رنگ مایع بالایی) است. اما در حرارت بالاتر از 4000 تا 10000F بهتر عمل می نماید. بعلاوه این نوع رنگ بدون VOC است و دارای طیف گسترده ای از براقیت و رنگ آمیزی کامل است.

پوشش های افزودنی فلزی و اسپری فلزی: از آنها برای محافظت در برابر خوردگی به همراه مقاومت در برابر حرارت استفاده می شود. اسپری حرارتی آلومینیوم برای جلوگیری از CUI در سکوها و گیاهان دور از ساحل و ساحلی استفاده می شود. در همین حال، از رنگدانه های فلزی به اسم تثبیت نماینده دما تا 7500F استفاده می شود.

رنگ چند پلیمری مبتنی بر سیلیکون یا اپوکسی: این نوع رنگ به گونه ای تدوین شده است که هنگام استفاده در ساخت و ساز نو یا روکش نگهدارنده، مقاومت در برابر دمای زیادی را نشان می دهد. بعلاوه، امکان استفاده از آن روی یک زیرلایه داغ، بدون اینکه تاثیری بر لایه بگذارد وجود دارد. معمولاً هرچه سیلیکون بیشتر باشد، مقاومت در برابر گرما هم بیشتر است.

منبع مقاله: رنگ نسوز چیست و چه کاربردهایی در صنعت ساختمان دارد؟

انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1478

به "مقاله: رنگ نسوز چیست و چه کاربردهایی در صنعت ساختمان دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: رنگ نسوز چیست و چه کاربردهایی در صنعت ساختمان دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید