مسائل حریم خصوصی موبایل در سفر

به گزارش مجله سی نوا، امنیت اطلاعات در تلفن های هوشمند و دستگاه های همراه بسیار مهم است. در دنیای فعلی هم که شبکه های اینترنتی رایگان زیادی در محیط های مختلف وجود دارند این موضوع بیش به چشم می خورد. همراه خبرنگاران باشید تا با این موضوع بیشتر آشنا شویم.

مسائل حریم خصوصی موبایل در سفر

چندی پیش در مقاله ای از خبرنگاران در خصوص روش های دسترسی به اینترنت، شیوه های مختلف دسترسی به اینترنت را توضیح دادیم. اما در بخشی از آن به این موضوع اشاره کردیم که اتصال به هر اینترنتی لزوما ایمن نیست و ممکن است مسائلی را ایجاد کند. حال در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم تا نگاه دقیق تری به این موضوع داشته باشیم و امنیت بیشتری برای حریم خصوصی مان ایجاد کنیم.

در حال حاضر مکان های بسیار زیادی اینترنت رایگان را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند که از این بین می توان به اینترنت رایگان رستوران ها، کافه ها و هتل ها اشاره کرد. حتی در حال حاضر برخی از اتوبوس ها، هواپیما و قطار ها نیز اینترنت رایگان را در اختیار مسافرانشان قرار می دهند. اگرچه این موضوع بسیار خوش آیند است و می توان در هرجایی به اینترنت متصل شد اما سمت دیگر ماجرا به هیچ وجه خوش آیند نیست.

لازم است بدانید که شبکه های ناامن می توانند مسائل بسیاری را برایتان به وجود آورند. اگر به شبکه ای وصل شوید که امن نیست، ممکن است فرد مقابل بتواند تمام تصاویر موجود در موبایلتان را بدون اطلاع شما بدزدد. حتی امکان ویروسی کردن تلفن همراه و مسائلی آینده آن نیز وجود دارد. پس بهتر است تنها به شبکه هایی وصل شوید که امنیت کافی دارند و البته مربوط به مکانی با اعتباری هستند.

در برخی از فرودگاه ها و مکان های عمومی پورت های USB برای شارژ دستگاه های همراه در نظر گرفته شده است که کاربران با وصل کردن دستگاهشان می توانند اقدام به شارژ موبایل یا سایر دستگاه ها بکنند. اما در این روش نیز امکان سرقت اطلاعات شخصی وجود دارد. بدین صورت که اگر در حین اتصال، گزینه تبادل داده با دستگاه های دیگر از طریق USB فعال باشد، در این صورت فرد مقابل می تواند اطلاعات را بدزدد. پس بهتر است حتما در زمان استفاده از این گونه پورت های USB حتما از طریق بخش تنظیمات دستگاه به سراغ بخش USB بروید و تنها اجازه شارژ کردن از طریق پورت USB را به دستگاه بدهید. در این صورت فرد مقابل قادر به سرقت اطلاعاتتان نخواهد بود.

در خاتمه لازم به ذکر است که تمام موارد فوق به سادگی قابل انجام هستند و هرگز فکر نکنید که برای این نوع از سرقت ها فرد مقابل باید بسیار حرفه ای و متخصص کامپیوتر باشد؛ بلکه از طریق چند روش ساده می توان این کار ها را انجام داد. پس بهتر است امنیت اطلاعاتتان را جدی بگیرید.

منبع: کجارو
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1645

به "مسائل حریم خصوصی موبایل در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل حریم خصوصی موبایل در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید