قصه کلبه ای در دل رودخانه درینای صربستان چیست؟

به گزارش مجله سی نوا، بیش از 40 سال است که این کلبه زیبا، روی صخره ای در وسط رودخانه درینا در صربستان قرار گرفته است و روز به روز بر شهرتش افزوده می گردد.

قصه کلبه ای در دل رودخانه درینای صربستان چیست؟

از سال 1969، خارج از شهر باجینا باستای صربستان، در رودخانه ی درینا، یک خانه کوچک عجیب و غریب روی پایه سنگی خود پابرجا است.

این کلبه بی نام، که هر روز به معروفیت آن افزوده می گردد، روی یک صخره، در وسط رودخانه قرار گرفته است. این کلبه به طور معجزه آسایی از جزر و مد سالیانه آب جان سالم به در برده است. بر طبق داستانی که در خصوص ساخت آن وجود دارد، گروهی از جوانان، با تماشا رودخانه درینا، شیفته آن شدند و آن را برای آفتاب گرفتن و شنا کردن مکان ایده آلی می تماشاد. در همان سال، مالک این کلبه مسئولیت ساخت آن را روی صخره، و به صورت دستی به عهده گرفت. او اعتقاد دارد که بدون یاری دوستانش، این خانه ساخته نمی شد. از آن موقع، سازنده این کلبه یک اتاقه، از آن به عنوان استراحتگاه ایام تعطیلات استفاده می نماید.

در زمان ساخت این کلبه، تمام مصالح، با استفاده از قایق تأمین می شد. این کلبه از گذشته تا به حال تغییرات کوچکی داشته و تنها راه رسیدن به صخره ای که این کلبه روی آن قرار گرفته، عبور از جریان های تند آب رودخانه درینا است.

بعد از آنکه مجله نشنال جئوگرافیک تصویری از این خانه کوچک را به عنوان عکس روز خود منتشر کرد، بیگانگان آغاز کردند به سفر کردن به سواحل درینا، تا وجود این کلبه را با چشمان خود ببینند. در جریان این سفرها، آن ها متوجه زیبایی فراتر پارک ملی تارا شدند. این پارک، یک منطقه کوهستانی است که به علت داشتن جنگل های متراکم، صخره های سنگ آهک با شیب تند و دره های عمیق مشهور است. رودخانه درینا که گاهی اوقات به آن رودخانه زندگی گفته می گردد، قبل از پیدایش اینترنت، در بیش نیم قرن پیش به وسیله نویسنده ای به نام ایو آندریچ، برنده جایزه نوبل، با کتاب پلی بر رودخانه درینا (The Bridge on the Drina) در سال 1945 به معروفیت رسید.

منبع: کجارو / atlasobscura.com
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1628

به "قصه کلبه ای در دل رودخانه درینای صربستان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه کلبه ای در دل رودخانه درینای صربستان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید