راه حل جالب پلیس بریتانیا برای رهایی گروگان ها معرفی گردید ، استفاده از کدهای سه کلمه ای!

به گزارش مجله سی نوا، پلیس بریتانیا تصمیم گرفته برای مبارزه با جرائم مختلف و به ویژه عملیات هایی مثل عملیات رهایی گروگان از یک اپلیکیشن استفاده کند که کدهای موقعیت مکانی را با سه کلمه رمزی اعلام می نماید.

راه حل جالب پلیس بریتانیا برای رهایی گروگان ها معرفی گردید ، استفاده از کدهای سه کلمه ای!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، what3words یک سیستم ژئوکدینگ است که موقعیت های مکانی را کدگذاری می نماید. اما برخلاف سیستم های رایج و موجود، این سیستم برای کدگذاری از روشی متفاوت استفاده می نماید. درواقع این سیستم نام و آدرس یک مکان را به شکل سه واژه به ظاهر عادی و در باطن رمزی اعلام می نماید.

اکنون پلیس بریتانیا میخواهد با یاری همین شیوه و با به کارگیری What3words برای پیدا کردن افراد مختلف راهی نو پیدا کند. با یان روش هنگامی که آدرس ارسال می گردد، سیستم های امدادی می توانند به سرعت نیروهای خود را به حداقل چند نقط بریتانیا ارسال نمایند.

یک نکته مهم و مثبت در خصوص استفاده از این شیوه این است که برای مثال یک گروگان می تواند تنها با سه کلمه ساده به شکل رمزی جای خود را با پلیس به اشتراک بگذارد. در حال حاضر بریتانیا این سرویس را در مرکز پلیس آون و سامرست، پلیس وسترن یورکشایر و کمبریج، مورد استفاده قرار داه است. افزون بر این ها آتش نشانی بریتانیا نیز در حال برنامه ریزی برای این سیستم است.

درواقع با یاری این سیستم هنگامی که مردم در شرایط اضطراری قرار دارند، اپراتورها می توانند یک پیغام متنی را ارسال نمایند که صفحه نقشه What3words را در مرورگر آنها همراه با موقعیت سه کلمه ای نشان می دهد.این ایده جالب در عصر نقشه برداری دیجیتال به شدت مورد توجه است. نمونه مهم دیگر از اهمیت این سرویس یاری به زنانی است که مورد آزار قرار گرفته اند یا بچه هایی که به شکل ناشناس سر راه گذاشته شده اند.

برنامه کاربردی What3words و وب سایت آن برای استفاده عموم رایگان است، اما این شرکت در کوشش است تا با ارائه خدمات به اتومبیل ها از سرویس خود سود ببرد. رانندگان بعضی از مدل های نو مرسدس می توانند دستورالعمل های تعیین مسیر خود را با استفاده از سیستم 3 کلمه ای تعیین نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1834

به "راه حل جالب پلیس بریتانیا برای رهایی گروگان ها معرفی گردید ، استفاده از کدهای سه کلمه ای!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل جالب پلیس بریتانیا برای رهایی گروگان ها معرفی گردید ، استفاده از کدهای سه کلمه ای!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید