راهنمای خرید کلاه شنا؛ همراه با معرفی برترین کلاه شنا در بازار

به گزارش مجله سی نوا، کلاه شنا یک همراه عالی برای همه شناگران است. فرقی ندارد تازه شنا کردن را آغاز نموده اید یا سال هاست به صورت حرفه ای به این ورزش مشغول هستید. کلاه شنا از ابزار لازم است که هر شناگر باید داشته باشد. اما شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چطور می توانید برترین کلاه شنا را انتخاب کنید؟ این مطلب از خبرنگاران مگ یک راهنمای خرید کلاه شنا کامل است که به شما در انتخاب برترین کلاه یاری می نماید.

راهنمای خرید کلاه شنا؛ همراه با معرفی برترین کلاه شنا در بازار

کلاه شنا چیست؟

کلاه شنا یک نوع کلاه است که برای استفاده در زمان شنا در استخرها یا دریاچه ها طراحی شده است. این کلاه ها معمولا از موادی مثل لاتکس یا نئوپرن ساخته می شوند که از ورود آب به موها جلوگیری نموده و به افزایش دوام و استقامت در حین شنا یاری می نمایند. برخی از کلاه های شنا دارای الاستیسیته کافی برای فیکس شدن با میزان سر شناگران هستند.

چرا باید کلاه شنا بپوشیم؟

کلاه شنا عملنمودهای مختلفی دارد و مهم ترین آن ها این است که از مو در برابر آب کلردار و املاح آن محافظت می نماید. یک ویژگی خوب کلاه های شنا جمع کردن موها و جلوگیری از ایجاد مشکل در زمان شنا کردن است. پس اگر می خواهید راحت شنا کنید می توانید یک کلاه شنای خوب خریداری کنید.

بعلاوه وقتی همه در زمان شنا کردن کلاه داشته باشند موهای هیچ کسی به صورت و بدن دیگران نمی پیچد و مسئله ای برای شنا کردن پیش نمی آورد. محافظت از سر و گوش در زمان خنک بودن آب از دیگر مزایای استفاده از کلاه شنا است. آخرین مزیت استفاده از این ابزار، کاهش مقاومت آب در زمان شنا است که می تواند به افزایش سرعت شناگران حرفه ای یاری کند.

چگونه برترین کلاه شنا را انتخاب کنیم؟

کلاه شنا را می توانید با توجه به جنس، شکل و میزان آن انتخاب کنید. اما برای انتخاب برترین کلاه شنا باید بدانید که چطور محصولی را انتخاب کنید که نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شُل تا در زمان استفاده در آن احساس راحتی داشته باشید. در این بخش با روش آنالیز و انتخاب برترین کلاه شنا برای هر شخص آشنا می شوید.

انتخاب بر اساس میزان

میزان سر هر فرد بالغ با دیگری فرق دارد. بعلاوه میزان سر بچه ها و افراد بالغ هم با یکدیگر تفاوت دارند. اگر هم موهای شما یا فرزندتان بلند باشد هم بر میزان سر تاثیرگذار است. پس برای معین میزان باید به تمام این نکات دقت کنید. در فهرست زیر راهنمای معین سایز کلاه شنا بر اساس میزان های ثبت شده روی برچسب محصول را می بینید.

  • کلاه مخصوص شنای کودکن که به آن junior cap گفته می گردد و از کلاه کلاسیک بزرگسالان کمی کوچک تر است.
  • کلاه شنا با میزان استاندارد با نام کلاه کلاسیک شناخته می گردد و برترین کلاه شنا برای بزرگسالان است.
  • اگر موهای بلند دارید باید در پی کلاه longhair cap بگردید چون نسبت به کلاه کلاسیک فضای بیشتری دارد و می تواند تمام موهای شما را در خود جای دهد.
  • کلاه extra big cap و کلاه rasta برای سرهای با میزان بزرگ مناسب هستند.

انتخاب بر اساس مواد اولیه

همانطور که گفتیم کلاه های شنا از مواد مختلفی ساخته شده اند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در این بخش با کلاه های شنا بر اساس مواد اولیه شان آشنا می شوید.

کلاه شنای سیلیکونی

از رایج ترین کلاه های شنا هستند. قیمت پایین، تنوع رنگ و امکان چاپ طرح های مختلف روی سیلیکون، این کلاه را به محبوب ترین کلاه در بازار تبدیل نموده است. سیلیکون ضد حساسیت، غیر قابل نفوذ و الاستیک است و بعلاوه عمر طولانی دارد. البته باید بدانید که کمی سفت هسند و پوشیدنشان ممکن است مشکل باشد.

کلاه شنای نئوپرن

از کلاه های ضروری برای شنا کردن در فصل زمستان است. این کلاه ها به طور خاص برای شنا کردن در آب سرد طراحی شده اند و می توانند از سر و گوش های شما در برابر سرما محافت نمایند. کلاه نئوپرن معمولا 2 میلی متر ضخامت دارد، حالت اسفنجی دارد و می تواند آب ار به خود جذب کند. به همین علت است که به عنوان یک عایق حرارتی عالی کار می نماید.

کلاه شنای پارچه ای

از نظر راحتی درجه یک است چون موهای شما را نمی کشد. الاستیک است، انعطاف پذیری بالایی دارد و رنگ خود را از دست نمی دهد. معمولا دور این کلاه ها کش دوزی شده و اجازه عبور آب را نمی دهد. به همین علت موهای شما در طول شنا کردن خشک می ماند.

کلاه شنای لاتکس

مقرون به صرفه ترین کلاه شنای موجود در بازار است. بسیار نازک تر از کلاه های سیلیکونی بوده، با شکل سر کاملا سازگار است. انعطاف پذیر است و سفتی کلاه سیلیکونی را ندارد. بعلاوه ضد آب است و بعد از استفاده به راحتی می توانید آن را بشویید. نقطه ضعف این کلاه عمر کم و کشیدن موها در حین استفاده است.

کلاه شنای ترکیبی

از ترکیب اسپندکس و سیلیکون ساخته شده است. یعنی جنس آن ترکیبی از کلاه پارچه ای و سیلیکونی است. قسمت داخلی سطح پارچه ای لطیف دارد که موها را نمی کشد و قسمت بیرونی هم از سیلیکون ساخته شده که ضد آب است. این کلاه ها گران تر از انواع دیگر هستند اما آنقدر راحت و کاربردی هستند که ارزش هزینه کردن داشته باشد. فقط از قلم نیاندازید که باید حتما این کلاه را روی سر خود خوب فیکس کنید که در حین شنا کردن خارج نگردد.

10 مدل از محبوب ترین کلاه های شنا در خبرنگاران

حالا که با روش انتخاب برترین کلاه شنا آشنا شدید بد نیست که با برترین مارک کلاه شنا و محبوب ترین مدل ها در خبرنگاران هم آشنا شوید. در این قسمت به معرفی 10 مدل از برترین و محبوب ترین کلاه های شنا در خبرنگاران می پردازیم.

1. کلاه شنا 361 درجه مدل SLY196018

این کلاه فراوری برند 361 است که از سیلیکون ساخته شده است. سایز میانه و در ابعاد 17×10 سانتی متر و با قطر 1 سانتی متر فراوری شده است. 5 رنگ مختلف دارد و کاملا برای یک فرد بزرگسال مناسب است.

2. کلاه شنا مدل SA1

این کلاه شنا که در سه رنگ مختلف فراوری شده از جنس لیکرا است. ابعاد آن 18×18 سانتی متر است و در دسته کلاه های فری سایز قرار گرفته است. کشسانی زیادی دارد و موهای شما را در زمان استفاده نمی کشد. از مزایای این کلاه می توانیم به ضد پرز بودن، لطف بودن، دوام بالا و ضد حساسیت بودن آن اشاره کنیم.

3. کلاه شنا آرنا مدل SILICONE CAP

این کلاه سیلیکونی هم در دسته کلاه های فری سایز قرار گرفته است. ابعاد آن 25×16 سانتی متر است و 2 سانتی متر هم ضخامت دارد. کشسانی بالا، نرمی و راحتی از خصوصیات این کلاه است. این محصول در سه رنگ آبی، آبی روشن و طوسی فراوری شده است.

4. کلاه شنا مدل سیلیکونی

جنس این کلاه از سیلیکون است و در ابعاد میانه، یعنی 20×20 سانتی متر ساخته شده است. این محصول برای بزرگسالان مناسب است. در 5 رنگ پایه مختلف فراوری شده اما چند رنگ مکمل دیگر هم در طراحی آن دیده می گردد.

5. کلاه شنا اسپیدو مدل پفکی کد 101

اگر موهای بلندی دارید این کلاه شنا کاملا برای شما مناسب است. به گفته خریداران قبلی، اصلا موها از داخل آن بیرون نمی آید و در زمان شنا کردن هم احساس کشیده شدن در موها ندارند. جنس آن از سیلیکون است و در سایز میانه، یعنی 24×20 سانتی متر و با قطر یک سانتی متر، فراوری شده است. عمر طولانی، فضای مناسب برای قرار گیری گوش ها، عدم ورود آب به کلاه، وزن کم و ضد حساسیت بودن از ویژگی های این کلاه است. این محصول عالی در 7 رنگ متنوع فراوری شده است.

6. کلاه شنا پرو اسپورتز مدل PU پرو PS-02

جنس این کلاه زیبا و حرفه ای لیکرا است و در میزان میانه (25x15x1 سانتی متر) فراوری شده است. کیفیت عالی دارد و از خیس شدن و کشیده شدن موها جلوگیری می نماید. زیبایی و کیفیت از خصوصیاتی است که خریداران قبلی بسیار از آن راضی بوده اند. این محصول در 6 رنگ فراوری شده است.

7. کلاه شنا نابایجی مدل 501

این کلاه سیلیکونی فری سایز در 5 رنگ متنوع فراوری شده است. کیفیت بالا و راحتی استفاده از خصوصیاتی است که خریداران درباره این کلاه به آن اشاره نموده اند.

8. کلاه شنا مدل I.S.CAP06

این کلاه از جنس پارچه و در 4 رنگ متنوع فراوری شده است. فری سایز است و کاملا بر اساس فرم سر دوخته شده است. در زمان استفاده موهای شما کشیده نمی گردد. لبه کشی انعطاف پذیر دارد و استفاده از آن کاملا راحت است.

9. کلاه شنا پرو اسپورتز مدل 07 PS

باز هم یک کلاه از جنس لیکرا که در سایز میانه فراوری شده در فهرست محبوب ترین ها دیده می گردد. این محصول در 5 رنگ متنوع در بازار وجود دارد. کیفیت عالی و جنس خوب از خصوصیاتی است که خریداران قبلی در کامنت هایشان به آن اشاره نموده اند.

10. کلاه شنا پرو اسپورتز مدل 08

آخرین کلاه شنا در فهرست محبوب ترین ها هم از جنس لیکرا ساخته شده است. ابعاد آن میانه است و جنس مقاوم و سبکی دارد. در زمان استفاده موهای شما خیس نمی گردد و احساس کشیدگی هم تجربه نخواهید کرد.

مرور کلی

استفاه از کلاه شنا برای حضور در استخرها کاملا لازم است و بدون کلاه ورود شما ممنوع است. پس اگر قصد شنا کردن دارید باید یک کلاه شنای مناسب خریداری کنید تا مسئله ای برای حضورتان در استخر پیش نیاید. البته از قلم نیاندازید که شنا کردن در رودخانه، دریاچه و دریا هم نیازمند استفاده از کلاه است چون کلاه مانع از رسیدن املاح و نمک آب ها به موهایتان می گردد. بعد از شنا کردن هم بهتر است موها را کاملا با آب سرد آبکشی کنید و کلاه شنای خود را هم خوب بشویید.

منبع: swimaholic

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 خرداد 1403 بروزرسانی: 26 خرداد 1403 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1968

به "راهنمای خرید کلاه شنا؛ همراه با معرفی برترین کلاه شنا در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید کلاه شنا؛ همراه با معرفی برترین کلاه شنا در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید