تصاویر ، اهواز فلج شد ، انتقال 14 خانواده به نقاط امن در اهواز ، نجات 6 دانشجوی دختر

به گزارش مجله سی نوا، رئیس جمعیت هلال احمر کلانشهر اهواز از رهاسازی 100 خودرو از آبگرفتگی و انتقال 14 خانواده به نقاط امن در اهواز اطلاع داد.

تصاویر ، اهواز فلج شد ، انتقال 14 خانواده به نقاط امن در اهواز ، نجات 6 دانشجوی دختر

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محسن شیخی علیزاده اظهار کرد: با توجه به آماده باش عوامل امدادی جمعیت هلال احمر کلانشهر اهواز از ساعت اولیه بارندگی و مسائل خودروهای گرفتار در آب، امدادگران جمعیت هلال احمر نسبت به انتقال و جابجایی تا منطقه امن تعداد 100 خودرو اقدام کردند.

وی ادامه داد: 14 خانواده از قشر پیرزن، ازکارافتاده و زن باردار به نقاط امن و پیشنهادی خود منتقل شدند.

رئیس هلال احمر کلانشهر اهواز اطلاع داد: تیم امدادی این جمعیت نیز پیروز شد 6 نفر دانشجوی دختر که روی پل طبیعت گرفتار شده بودند را نجات و به محل دانشگاه منتقل کند.

علیزاده در سرانجام اعلام کرد: این عملیات همچنان ادامه دارد و طی آن آمبولانس های امدادی به همراه خودروهای نجات و نجاتگران داوطلب در حالت امدادرسانی و آماده باش هستند.

ایرنا نیز نوشت: بارندگی حدود سه ساعته عصر دوشنبه 25 آذر ماه باعث جاری شدن سیلاب در خیابانها و معابر شهر اهواز شد به طوری که زندگی روزمره مردم این شهر مختل شد.

بارش باران پاییزی بار دیگر مسئولان شهری اهواز را غافلگیر کرد تا شهروندان این شهر با بارش 60 میلیمتری باران برای چند ساعت با مسائل بسیاری روبرو شوند.

نبود کانال های دفع آب های سطحی و بالا زدگی فاضلاب سبب شد تا خیابان های شهر اهواز مملو از سیلاب همراه با فاضلاب گردد که این امر باعث بروز گره های ترافیکی در سطح شهر شد.

خیابانهای ساحلی اهواز و نیز خیابانهای مرکزی به دلیل آبگرفتگی و نیز خراب شدن خودروهای دچار سیلاب شده بسته شده و عبور و مرور خودروها به سختی امکان پذیر هست به طوریکه شهروندانی که قصد رفتن به منازل خود را دارند با مسائلی روبرو شده اند.

سالهاست شرکت آبفا و شهرداری اهواز با انداختن توپ بی مسئولیتی در زمین یکدیگر به دنبال پوشاندن کم کاری های خود هستند در این میان اما مردم هستند که با هر بارش باران دچار خسارت های فراوان می شوند.

پیش از این اداره کل هواشناسی خوزستان از وجود سال نرمال آبی برای خوزستان اطلاع داده بود، مطابق اطلاعیه هواشناسی خوزستان بارندگی برای مهرماه نرمال، برای آبان ماه کمی بیشتر از نرمال و برای آذرماه نیز در مناطق شاقتصادی استان خوزستان بیش از نرمال و برای قسمت های دیگر استان نرمال پیش بینی شده است. در واقع مجموع بارش ها در پاییز نرمال پیش بینی شده است.

باوجود این هشدارها اما شرایط فعلی شهر گویای آنست که زیرساخت ها متناسب با حجم بارش های احتاقتصادی آماده نشده است تا باز هم کام شهروندان اهوازی از بارش های باران تلخ گردد.

شهردار اهواز شب گذشته با اشاره به احتمال بارش های شامگاه دوشنبه گفت: از الان می توان حدس زد که با بارش دوشنبه شب شاهد آبگرفتگی گسترده در سطح شهر اهواز هستیم که باید از شهروندان عذرخواهی کنیم.

موسی شاعری مانند همواره ظرفیت کم شبکه فاضلاب را عامل آبگرفتگی های سطح شهر دانست و اضافه نمود: شبکه دفع فاضلاب اهواز مرکب است و باید آبفا نسبت به لایروبی آنها اقدام کند.

شاعری پیش از این نیز گفته بود: سال جاری 44 میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری اهواز برای دفع آب های سطحی و فاضلاب هزینه شده است، ساخت شبکه دفع آب های سطحی در اهواز حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد که مقرون به صرفه نیست زیرا در صورت اصلاح شبکه فاضلاب این مشکل نیز حل می گردد، اگر چنین اعتباری در اهواز باشد باید صرف توسعه شهر گردد.

از سویی دیگر مسئولان شرکت آبفا نیز مدعی هستند دفع هرگونه آب سطحی با شهرداری است و شبکه فاضلاب اهواز ظرفیت آب باران بیش از 10 میلیمتر را ندارد.

به گفته مدیرعامل آبفای اهوازدر اهواز 2هزار و 300 کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود 50درصد آن به دلیل جنس بتنی لوله ها فرسوده است، در سیل اخیر 220 نقطه فاضلاب در اهواز دچار ریزش شد.

وزیر نیرو نیز روز گذشته درخصوص مسائل فاضلاب اهواز گفت: وزیر نیرو از آماده شدن طرح جامعی برای حل مشکل فاضلاب اهواز که منابع اقتصادی آن هم تعیین است اطلاع داد و گفت: کوشش می گردد برای حل این مشکل با مشارکت دستگاه های دیگر و حمایت دولت، طبق برنامه ریزی و طراحی اجرا شده در کوتاه ترین زمان، اقدام اساسی انجام گردد.

رضا اردکانیان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد، بازدیدها و همفکری هایی اجرا شده برای حل این مشکل اضافه نمود: همکاران ما برای حل این مشکل به صورت کوتاه مدت و میان مدت، مشغول انجام کار هستند و امید است با استفاده از منابع عمومی، یاری دولت و استفاده از صندوق توسعه ملی بتوان این

وزیر نیرو، ریشه مشکل فاضلاب اهواز را در مهیا نبودن سیستم های جمع آوری آب های سطحی دانست و اضافه نمود: این موضوع مستلزم این بوده که در سال های گذشته کارهایی در زمینه جمع آوری آب های سطحی توسط مدیریت شهری صورت می گرفته، اما اکنون زمان پرداختن به حل مشکل آن هم با سرعت و البته به شکل همه جانبه است.

بارش باران، علاوه بر ایجاد آبگرفتگی معابر و بالا زدگی فاضلاب سبب بروز گره های ترافیکی در شهر شد، با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وجود سال نرمال بارشی برای استان خوزستان و اهواز باید دید آیا مسئولان به دنبال راهکاری هستند و یا این شرایط تا سرانجام بارش ها ادامه دارد.

باید دید مسئولان شهرداری و آبفای اهواز به پاسکاری مسئولیت میان یکیدیگر سرانجام می دهند و چاره ای برای زخم دیرینه اهواز می نمایند یا خیر؟

تصاویر بارندگی شدید اهواز را در زیر ببینید:

بارش شدید باران در اهوازبارش شدید باران در اهوازبارش شدید باران در اهوازبارش شدید باران در اهوازبارش شدید باران در اهوازبارش شدید باران در اهوازبارش شدید باران در اهواز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 256

به "تصاویر ، اهواز فلج شد ، انتقال 14 خانواده به نقاط امن در اهواز ، نجات 6 دانشجوی دختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، اهواز فلج شد ، انتقال 14 خانواده به نقاط امن در اهواز ، نجات 6 دانشجوی دختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید