بخش بزرگی از جنگل های شیلی تبدیل به خاکستر شد

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، حداقل یکصد هکتار از جنگل های غنی و پر درخت شهر تیلتیل در شیلی بر اثر آتش سوزی گسترده به خاکستر تبدیل شد.

بخش بزرگی از جنگل های شیلی تبدیل به خاکستر شد

گفته شده آتش سوزی یاد شده همچنین موجب ویران شدن 12 خانه در محل حادثه شده است.

در عین حال همزمان با پیشروی آتش، دفتر حوادث اضطراری ملی شیلی با انتشار بیانیه ای گفت که که مردم منطقه ها اطراف این محدوده باید سکونتگاه های خود را تخلیه کنند و به منطقه ها امن تر بروند.

طبق اظهارات تیم های امداد و نجات که برای تخلیه افراد به این منطقه اعزام شده اند، سرعت پیشروی آتش بسیار زیاد است و منطقه ها جنگلی زیادی درگیر آتش سوزی شده اند.

همزمان با پیشروی و توسعه سریع آتش، شهردار منطقه تیلتیل، شرایط را تأسف بار و وحشت آور توصیف کرده و خواستار تخلیه فوری منطقه ها مستعد آتش سوزی شده است.

در سال جاری آتش سوزی های غیرمعمول بزرگی در نقاط مختلف جهان گزارش شده که به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار گرم و خشک است و به گفته کارشناسان نشانه تغییرات اقلیمی است.

بخش قابل توجهی از جنگل ها و عرصه های طبیعی در کشورهای مختلف جهان طی چند ماه گذشته در محاصره شعله های بزرگ آتش قرار گرفته اند. پیش از این هم آتش سوزی بزرگ کالیفرنیای آمریکا و همچنین آنش سوزی در اسپانیا موجب از بین رفتن صدها هکتار از جنگل های این منطقه ها شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1474

به "بخش بزرگی از جنگل های شیلی تبدیل به خاکستر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش بزرگی از جنگل های شیلی تبدیل به خاکستر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید