30 درصد خلبانان پاکستانی گواهینامه جعلی دارند

به گزارش مجله سی نوا، وزیر هوانوردی پاکستان، با حضور در نشست مجلس نمایندگان این کشور فاش کرد که بیش از 30 درصد خلبانان غیرنظامی این کشور با مجوزهای جعلی پرواز می نمایند و صلاحیت لازم را برای این حرفه ندارند.

30 درصد خلبانان پاکستانی گواهینامه جعلی دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، غلام سرور خان، وزیر هوانوردی پاکستان، با حضور در نشست مجلس نمایندگان این کشور فاش کرد که بیش از 30 درصد خلبانان غیرنظامی این کشور با مجوزهای جعلی پرواز می نمایند و صلاحیت لازم را برای این حرفه ندارند.

غلام سرور خان که در پاسخ به سؤال نمایندگان در خصوص دلایل سانحه هوایی هفته گذشته در اسلام آباد در مجلس حاضر شده بود، گفت که 262 خلبان شاغل در شرکت های هواپیمایی مسافربری، شخصاً پیروز به قبولی در آزمون های کسب مجوز پرواز نشده اند و با پرداخت رشوه به بعضی خلبانان حرفه ای، آن ها را به جای خود به سر جلسه آزمون فرستاده اند.

وزیر هوانوردی پاکستان توضیح داد که بیش از 30 درصد 860 خلبانی که در خطوط هوایی داخلی پاکستان مشغول به کار هستند، دارای تجربه لازم برای انجام پرواز تجاری و مسافربری ندارند.

او همچنین خاطر نشان نموده که برای اصلاح وضع موجود، هواپیمایی بین المللی پاکستان(PIA) شناسایی و اخراج خلبانان دارای مدارک جعلی را شروع نموده است.

وزیر هوانوردی پاکستان هر چند اشاره ای به این موضوع که آیا دو خلبان پرواز PK 8303 نیز دارای مجوز پرواز جعلی بوده اند یا خیر نکرد ولی یادآور شد که آن ها در طول پرواز مدام در حال مصاحبه در خصوص شیوع ویروس کرونا بوده اند و چنان بی تمرکز پرواز می کردند که به سه هشدار پیاپی برج مراقبت توجهی ننموده اند.

نتایج اولیه تحقیقات در خصوص علل سقوط پرواز 22 مه هواپیمایی بین المللی پاکستان که چهارشنبه گذشته منتشر شده بود نیز حاکی از این بود که خطای انسانی خلبان علت اصلی بروز این سانحه بوده که در جریان آن تمامی سرنشینان هواپیما به جز دو نفر کشته شدند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 871

به "30 درصد خلبانان پاکستانی گواهینامه جعلی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 درصد خلبانان پاکستانی گواهینامه جعلی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید