یمن، المشاط: تظاهرات میلیونی مردم وحدت یمنی ها را به نمایش گذاشت

به گزارش مجله سی نوا، رئیس شورای عالی سیاسی یمن مراتب تشکر خود را از همه آزادگان جهان و ملت یمن به خاطر تظاهرات میلیونی در حمایت از انصارالله یمن و علیه جنگ یمن ابراز داشت.

یمن، المشاط: تظاهرات میلیونی مردم وحدت یمنی ها را به نمایش گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجهته، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن مراتب تشکر خود را از همه آزادگان دنیا و ملت یمن به خاطر تظاهرات میلیونی در حمایت از انصارالله یمن و علیه جنگ یمن، ابراز داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: تظاهرات میلیونی به مثابه تابلویی ملی بود که وحدت یمنی ها در مخالفت با تصمیم آمریکا علیه انصارالله را به نمایش گذاشت و همدلی در برابر طرح های هیمنه را نشان داد.

المشاط تأکید کرد: آنچه یمن و دنیا شاهد آن بود برگرفته از وجدان دنیای آزاد و اراده قوی ملت یمن در برابر متجاوزان و محاصره آمریکایی ـ سعودی بود.

وی ادامه داد: ملت یمن هرگز مواضع صادقانه و شجاعانه دنیای را که به مثابه ندایی قوی در هنگامه سکوت جامعه بین المللی بود، فراموش نخواهد کرد.

الحوری: هدف دوشیدن بیشتر متحدان واشنگتن در منطقه است

از سوی دیگر یاسر الحوری عضو شورای عالی احزاب اللقاء المشترک یمن تأکید کرد که تصمیم آمریکا علیه انصارالله با هدف دریافت پول های متحدان واشنگتن در منطقه است.

وی اضافه نمود: این تصمیم از سوی آمریکایی صادر شده است که جنگ علیه یمن را به راه انداخته است و دولت آمریکا در دوره جمهوری خواستار یا دموکرات ها با هم تفاوتی ندارند.

الحوری گفت: این اقدامات و تصمیمات مانعی در برابر صلح و فرایند سیاسی است. حمله به یمن تروریسم واقعی است. تصمیم آمریکا علیه انصارالله یمن به نزدیک شدن دیدگاه ها و پیشرفت در مذاکرات صلح منجر نخواهد شد.

وی اضافه نمود: این قبیل تصمیمات با هدف توقف فرایند کوشش های سیاسی و تشدید جنگ است که ما شاهد آن هستیم و ارتش و کمیته های مردمی یمن آماده رویارویی و دادن درسی فراموش نشدنی به دشمن هستند.

رئیس حزب التصحیح یمن: سران امارات و عربستان از ابتدا هم متوهم بودند

مجاهد القهالی رئیس حزب التصحیح هم گفت که هدف واشنگتن جدا کردن انصارالله از ملت یمن و گروه های سیاسی دیگر است و این رخ نخواهد داد.

وی اضافه نمود: مردم یمن متحد هستند و هیچ نیرویی نمی تواند میان آنها دودستگی ایجاد کند. هدف این تصمیم محاصره بیشتر و کم کردن یاری هاست، هدف توقف فرایند صلح است و به منافع ملت های منطقه آسیب می زند.

القهالی گفت: سران امارات و عربستان از ابتدا تصورات اشتباهی داشتند. من در شروع جنگ با آنها ملاقات کردم و به آنها گفتم که باید جنگ متوقف و صلح گردد. این جنگ هدفی را برای شما محقق نخواهد کرد و فقط برای شما ویرانی و برای ملت یمن مصیبت به بار می آورد و با گذشت شش سال از جنگ اگر بخواهند که جنگ افروزی را ادامه بدهند این اوج حماقت آنها را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: توصیه و پند مجدد من به آنها صلح است و هر تحرک دیگری غیر از آن بی ثمر است.

القهالی تصمیم آمریکا علیه انصارالله را به مثابه فرار از جنایات دانست و گفت: متجاوزان در ابتدای جنگ نتوانستند کاری از پیش ببرند چه رسد به الآن که یمن توانش قوی شده است.

وی گفت: ما در حزب التصحیح این تصمیم را محکوم می کنیم و آن را برای منافع عالی منطقه خطرناک می دانیم. هدف آمریکا منافع کشورهای حوزه خلیج فارس نیست بلکه سیطره بر باب المندب و جاده ابریشم و حرکت در جهت تجزیه یمن و سیطره بر منابع نفتی است.

القهالی بر مخالفت ملت یمن با هر گونه دیکته تأکید کرد و تصمیمات آمریکا علیه یمن را نه تنها به نفع واشنگتن ندانست بلکه آن را برای آمریکا خطرناک توصیف کرد.

رئیس الحراک الجنوبی یمن: چگونه می توان دهها میلیون یمنی را تروریست دانست؟

از سوی دیگر خالد باراس رئیس الحراک الجنوبی هم گفت: این تصمیم ناشی از بحران ذهنیتی آمریکا و به دور از منطق است که ده ها میلیون یمنی مدافع از کشورشان را تروریست قلمداد کند.

وی اظهار داشت: تصمیم آمریکا به نفع ادامه جنگ است، این تصمیم توجیهی ندارد و ضد صلح و ضد راه حل سیاسی یمن است. چگونه طرف اساسی در یمن را تروریست قلمداد می کنید و در عین حال خواستار مصاحبه با آنها و صلح هستید؟

باراس تأکید کرد: به نظر من آمریکا، امارات و عربستان به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی در یمن هستند. تروریسم از انصارالله دور است زیرا ما در صنعا هستیم و این را تماماً می دانیم.

وی گفت: آنها میلیون ها یمنی را تروریست می دانند و علاوه بر آن میلیونها طرفدار و مدافع از وطن به همراه انصارالله را متهم به تروریست بودن می نمایند که این مسخره است. این تصمیم نه از سوی جامعه دنیای و نه سازمان ملل و نه شورای امنیت مورد پذیرش واقع نخواهد شد.

رئیس الحراک الجنوبی یمن گفت: انصارالله نمی تواند تروریسم باشد. هنوز جنگ انصارالله با داعش و القاعده در البیضاء در اذهان است. یمنی ها در جنوب یمن مخالف این تصمیم هستند و آنان که این تصمیم را پذیرفته اند مورد حمایت اشغالگران اماراتی و سعودی در جنوب یمن هستند و آنها به خوبی می دانند که وصله تروریسم به انصارالله نمی چسبد.

حزب کنگره مردمی یمن: عربستان و امارات ابزار اجرایی طرح آمریکا هستند

به همین دلیل، طارق الشامی رئیس بخش اطلاع رسانی حزب کنگره مردمی یمن اظهار داشت: ما در کنگره مردمی این تصمیم را مورد مخالفت قرار می دهیم و آن را تشدیدنماینده جنگ می دانیم.

وی اضافه نمود: جنگ علیه یمن جنگ آمریکایی است که عربستان و امارات مجری آن و به مثابه ابزاری در دست آمریکا هستند.

الشامی گفت: این تصمیم آمریکا با هدف اعمال فشار مالی بیشتر و تشدید محاصره ملت یمن است و این ادعای حمایت از حقوق بشر آمریکا را رسوا می نماید. ملت یمن با این فشارها به زانو در نمی آید و پایدارتر خواهد ماند و در جبهه ها حضوری قوی تر خواهد داشت.

وی اضافه نمود: این تصمیم آمریکا سبب تشویق امارات و عربستان به ارتکاب جنایات بیشتر علیه یمنی ها خواهد شد. هدف آمریکا تحمیل شروط خود در مذاکرات به نفع سعودی ها است.

الشامی گفت: راه حل به وسیله مصاحبه به دست می آید نه ادوات نظامی. این تصمیم آمریکا نشان می دهد که دشمن با محاصره و جنگ نتوانسته است به اهداف خود برسد. هدف فشار و محاصره بیشتر ملت یمن است؛ ولی ما که شش سال است در محاصره به سر می بریم فکر نمی کنیم که این تصمیم هم راه به جایی ببرد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1112

به "یمن، المشاط: تظاهرات میلیونی مردم وحدت یمنی ها را به نمایش گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، المشاط: تظاهرات میلیونی مردم وحدت یمنی ها را به نمایش گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید