گام دوم همراه اول برای تولید مودم 5G بومی

به گزارش مجله سی نوا، همراه اول در نمایشگاه کیتکس 2022 دومین قرارداد تولید مودم 5G بومی را با شرکت های دانش بنیان و تولیدکننده داخلی امضا کرد.

گام دوم همراه اول برای تولید مودم 5G بومی

همراه اول برنامه تولید 2500 مودم 5G تولید داخل را از سال 1398 در دستور کار خود قرار داده است و امروز دومین قرارداد خود را با یک شرکت تولیدکننده داخلی و دانش بنیان امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی همراه اول، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در همکاری با معاونت بازاریابی و فروش و معاونت فنی و توسعه شبکه اپراتور اول ارتباطی و همچنین همراهی ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این قرارداد تولید مودم 5G را امضا و عملیاتی کرده است. قرارداد نخست تولید مودم فایوجی در انتهای سال 1400 امضا شده است.

در خبری که از طریق روابط عمومی همراه اول منتشر شده است؛ نامی از شرکت طرف قرارداد این اپراتور برای تولید مودم فایوجی یا مشخصات مودم و زمان عرضه برده نشده است.

پیش تر، همراه اول گفته بود یکی از چالش های توسعه شبکه های 5G در ایران، دسترسی مردم به گوشی های تلفن همراه و مودم های خانگی 5G است. قیمت مودم های 5G خارجی بسیار بالا است و عمدتا از طریق کاربر ایرانی قابل خریداری و استفاده نیست. به همین دلیل، همراه اول و ایرانسل در پی تولیدکنندگان داخلی مودم 5G و بومی سازی ساخت مودم در چند سال اخیر رفتند.

ایرانسل در نمایشگاه تلکام 2021 از مودم 5G بومی به صورت آزمایشی رونمایی کرد ولی هنوز این مودم به صورت رسمی وارد بازار نشده تا مشخصات و قیمت آن را بدانیم.

منبع: شبکه چی
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1743

به "گام دوم همراه اول برای تولید مودم 5G بومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام دوم همراه اول برای تولید مودم 5G بومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید