کاردار سفارت آمریکا در کی یف در کنگره شهادت می دهد

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در ادامه روند استیضاح دونالد ترامپ، قرار است امروز سه شنبه 30 مهرماه ویلیلم تیلور کاردار سفارت آمریکا در کی یف، در برابر سه کمیته در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر گردد.

کاردار سفارت آمریکا در کی یف در کنگره شهادت می دهد

این جلسات در پشت درهای بسته انجام خواهند شد.

انتظار می رود تیلور به پرسش ها در خصوص وقایع پس از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، پاسخ دهد.

گفته می گردد در آن گفتگوی تلفنی ترامپ خواهان انجام تحقیقات در خصوص جو بایدن، رقیب سیاسی خود و پسر او، هانتر بایدن، شده است.

دموکرات ها می خواهند در خصوص پیامک های رد و بدل شده بین ویلیام تیلور، و کرت وولکر نماینده پیشین آمریکا در امور اوکراین، و گوردون ساندلند سفیر فعلی ایالات متحده در اتحادیه اروپا، اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

بنا بر گزارش ها وولکر و ساندلند در آن موقع کوشش می کردند زلنسکی را به سوی انجام تحقیقات رسمی در خصوص جو بایدن و هانتر بایدن سوق دهند.

جو یابدن از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است. هانتر بایدن زمانی عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود.

ترامپ شب گذشته در پاسخ به پرسش های مربوط به روند تحقیقات استیضاح او از سوی دموکرات ها گفت که گمان می نماید مجلس نمایندگان در نهایت به استیضاح او رأی خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا با تأکید بر اینکه استیضاح را قطعی می داند گفت: دموکرات ها می دانند که در غیر این صورت، برنده انتخابات آینده من خواهم بود و جمهوریخواهان باید برای مقابله با استیضاح متحد شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 123

به "کاردار سفارت آمریکا در کی یف در کنگره شهادت می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاردار سفارت آمریکا در کی یف در کنگره شهادت می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید