چین از سیاستمداران آمریکایی خواست از دخالت در امور هنگ کنگ دست بکشند

به گزارش مجله سی نوا، دفتر کمیساریای وزارت خارجه چین در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ با انتشار بیانیه ای، دخالت سیاستمداران آمریکایی در امور این منطقه را به شدت محکوم کرد.

چین از سیاستمداران آمریکایی خواست از دخالت در امور هنگ کنگ دست بکشند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر کمیساریای وزارت خارجه چین در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ امروز یکشنبه از سیاستمداران آمریکایی که به طور علنی کوشش کردند آشوبگران ضد چین در هنگ کنگ را تبرئه نمایند، انتقاد کرد.

به گزارش شبکه خبری چینی سی جی تی ان در بیانیه ای که بر روی سایت این دفتر نهاده شد، سخنگوی آن تاکید نمود پلیس هنگ کنگ در حال اجرای قانون و انجام اقدامات قانونی علیه کسانی بوده که به سازماندهی و شرکت در تجمعات غیرمجاز متهم هستند.

وی اضافه نمود: این اقدام کاملاً منطقی و قانونی بوده و کشورهای خارجی به هیچ وجه حق دخالت ندارند.

این مقام چینی با اشاره به این که سیاستمداران آمریکایی با میدان دادن به شرارت و تحریف قانون، حقایق را نادیده می گیرند و اعلامیه مشترک بین چین و انگلیس را مخدوش می نمایند، اضافه نمود اینها کوششهایی در جهت تبرئه آشوبگران ضد چین به بهانه شفافیت، حاکمیت قانون و درجه بالای استقلال است.

بنابر این بیانیه، این مسئله دلیل دیگری بر اثبات تبانی آنها با آشوبگران محلی است که باید از سوی جامعه جهانی محکوم گردد.

او در ادامه تاکید نمود که هنگ کنگ منطقه ای است که بر اساس قانون اداره می گردد و متخلفان مجازات خواهند شد، زیرا هیچ کسی بالاتر از قانون نیست.

سخنگوی دفتر کمیساریای وزارت خارجه چین در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ در سرانجام از سیاستمداران آمریکایی خواست از هنجارهای حاکم بر روابط بین الملل پیروی نمایند و هر چه سریعتر از دخالت در امور هنگ کنگ دست بکشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 602

به "چین از سیاستمداران آمریکایی خواست از دخالت در امور هنگ کنگ دست بکشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از سیاستمداران آمریکایی خواست از دخالت در امور هنگ کنگ دست بکشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید