چه مشاغلی مشمول مالیات مقطوع می شوند؟

به گزارش مجله سی نوا، معاون سازمان امور مالیاتی در مورد مشاغل مشمول مالیات مقطوع و آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی توضیحاتی ارائه داد.

چه مشاغلی مشمول مالیات مقطوع می شوند؟

به گزارش خبرنگار، مسیحی، معاون درآمدی سازمان امور مالیاتی در برنامه گفت و گوی 18:30 شبکه خبر در مورد آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی توضیح داد: باتوجه به اینکه روش محاسبه مالیات تغییر نموده است، از مودیان می خواهیم با هر سطح فعالیت، اظهارنامه خود را ارائه نمایند.

او ادامه داد: در ماده 100 مالیات های مستقیم به سازمان امور مالیاتی اجازه داده شده که بعضی مودیان مالیاتی را از نگهداری اسناد و مدارک معاف کند و مالیات آن ها را به شکل مقطوع معین کند.

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: سیاست راهبردی هوشمند سازی نظام مالیاتی مبتنی بر داده و اطلاعات و ارائه صادقانه از سوی مودیان مالیاتی است.

او ادامه داد: در تمام نظام های مالیاتی جهان مدیریت ریسک و تمکین دارند تا مودیان را به سمت و سویی ببرند که اظهارنامه صادقانه ارائه دهند.

مسیحی گفت: مودیان خرد با استفاده از ظرفیت تبصره ماده 100 به صورت مقطوع معین می شوند و سایر مودیان نیز می توانند از ظرفیت ماده 97 (اظهار صادقانه) استفاده نمایند.

او ادامه داد: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و بهره مندی صاحبان مشاغل از مالیات مقطوع خاتمه مرداد ماه است و با توجه به اینکه 31 مرداد آدینه است مودیان مالیاتی تا خاتمه روز اول شهریورماه برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود مهلت دارند.

او اضافه کرد: فرم مالیات مقطوع تهیه شده و در سازمان سازمان امور مالیاتی درج شده است مودیان باید این فرم را تکمیل نمایند. در صورت تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی مودیان نمی توانند از تسهیلات مالیاتی استفاده نمایند.

در آمد مالیاتی کشور به 141 هزار میلیارد تومان رسید

مسیحی در مورد اینکه چه مشاغلی مشمول مالیات مقطوع می شوند؟ گفت: مودیان مالیاتی که مجموع فروش کالا و خدمات آن ها حداکثر 990 میلیون تومان است مشمول مالیات مقطوع هستند.

این مقام مسئول توضیح داد: بر این اساس دسته سوم و دوم مشاغل تنظیم دفاتر که سطح درآمدی آن ها زیر یک میلیارد تومان است و مشاغلی که سطح درآمدی آن ها بین یک تا سه میلیارد تومان است و همچنین مشاغلی که کار خدماتی دارند مشمول مالیات مقطوع می شوند .

او اضافه کرد: مالیات مقطوع صرفا برای اشخاص حقیقی است و شامل مودیان حقوقی نمی گردد. در مالیات مقطوع پیگیری وجود ندارد و از تسلیم اظهارنامه و اسناد و مدارک هم مستثنی هستند.

جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف در ارتباط تلفنی توضیح داد: مالیات مقطوع با استفاده از تبصره ماده 100 یکی از مواضع خوبی در حوزه مالیات به شمار می رود که می تواند کارگشا باشد و میزان مالیات مودیان خرد را سریع تر معین تکلیف کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 812

به "چه مشاغلی مشمول مالیات مقطوع می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مشاغلی مشمول مالیات مقطوع می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید