چند مورد مشکوک به کرونا در سمنان

به گزارش مجله سی نوا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: چند مورد مشکوک به کرونا ویروس در استان وجود دارد که آمار قطعی آن بعد از تایید آزمایش به اطلاع مردم رسانده می گردد.

چند مورد مشکوک به کرونا در سمنان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، نوید دانایی در گفت و گوی زنده تلویزیونی بدون اشاره به تعداد افراد مشکوک مبتلا به این بیماری، گفت: موارد محدودی از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در استان سمنان وجود دارد و اقدامات لازم برای آنالیز دقیق به آزمایشگاه های ویژه ارسال شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز آزمایش هیچ یک از افراد مشکوک به کرونا در سمنان مثبت نبوده است و نتایج موارد مشکوک فعلی نیز به محض تعیین شدن به اطلاع عموم می رسد.

دانایی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای برطرف نگرانی مردم درباره این ویروس، تمامی تمهیدات را پیش بینی نموده است، گفت: آمادگی پرسنل، آمادگی بیمارستان ها، تخصیص بخش هایی از بیمارستان های برای پذیرش بیماران به ویژه بیماران مشکوک به دارا بودن ویروس و ذخیره ملزومات و تجهیزات مورد احتیاج به اندازه کافی از جمله این تمهیدات است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شهروندان از حضور غیر ضروری در مراکز عمومی بپرهیزند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین اظهاراتش از وجود تعداد لازم کیت تشخیص بیماری کرونا در کشور اطلاع داد و نتایج 18 بیمار از 285 مورد مشکوک تست گرفته شده را مثبت اعلام نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 443

به "چند مورد مشکوک به کرونا در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند مورد مشکوک به کرونا در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید