چند ماه پس از ابتلا به کرونا دیگر مبتلا نمی شوید؟!

به گزارش مجله سی نوا، بدن پس از ابتلا به ویروس مجموعه ای از آنتی بادی ها را فراوری می نماید که بخشی از آنها فورا از بین می فرایند و بعضی شان تا مدتی پس از بیماری همچنان وجود خواهند داشت.

چند ماه پس از ابتلا به کرونا دیگر مبتلا نمی شوید؟!

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران مطالعات جدید نشان می دهد که ایمنی ناشی از مبتلا شدن به ویروس کرونا می تواند به مدت 5 ماه ادامه داشته باشد.

در هفته های اخیر خبرهای مختلف و متناقضی از میزان ایمنی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا منتشر شده است که بعضی از آنها مدعی شده اند ممکن است بلافاصله پس از ابتلا به کرونا ایمنی نسبت به آن افت کند.

با این حال به نظر می رسد این خبرها درست نیست و بدن پس از ابتلا به ویروس مجموعه ای از آنتی بادی ها را فراوری می نماید که بخشی از آنها فورا از بین می فرایند و بعضی شان تا مدتی پس از بیماری همچنان وجود خواهند داشت.

این مطالعه جدید نشان می دهد در بدن 90 درصد افرادی که به کرونا مبتلا و پس از آن بهبود پیدا نموده اند، آنتی بادی های پایداری به وجود آمده است. در واقع بر خلاف اخباری که مدعی هستند آنتی بادی ها به سرعت از بین می فرایند، در 90 درصد افرادی که به نوع خفیف یا متوسط این بیماری مبتلا می شوند این اتفاق رخ نمی دهد و اثر آنتی بادی ها تا مدت ها باقی می ماند که این مساله برای تحولات مرتبط با واکسن نیز مهم است.

این مطالعه بر روی 30 هزار نفر بین ماه های مارس تا اکتبر اجرا شده است. با این حال باید توجه کنید که بیماری جدید کرونا کمتر از یک سال عمر دارد و دانشمندان و پزشکان هنوز مشغول تحقیقات مختلف برای پی بردن به جوانب مختلف آن هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 961

به "چند ماه پس از ابتلا به کرونا دیگر مبتلا نمی شوید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ماه پس از ابتلا به کرونا دیگر مبتلا نمی شوید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید