پیشرفت 85درصدی عملیات مرمت گنبد مدرسه چهارباغ اصفهان

به گزارش مجله سی نوا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از پیشرفت 85درصدی عملیات مرمت گنبد مدرسه چهارباغ و اتمام عملیات مرمت این گنبد در امسال اطلاع داد.

پیشرفت 85درصدی عملیات مرمت گنبد مدرسه چهارباغ اصفهان

جهت دریافت خدمات ساخت باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله کمک امروز 29 اردیبهشت ماه با اعلام این مطلب گفت: عملیات مرمت گنبد مدرسه چهارباغ (امام جعفر صادق (ع)) پس از آنالیز مسائل از سال 1391، شروع شد.

او اضافه نمود: مرمت این اثر ارزشمند در دولایه مرمت کاشی های گنبد و مرمت لایه های زیرین گنبد به واسطه آسیب های وارده به آن شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تأکید کرد: گنبد مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) از 12 ترک (بخش) تشکیل شده، آنالیز ها حاکی است که از سال 1391 تا 1393، سه ترک این گنبد زیبا و منحصربه فرد مرمت شده بود، لذا با توجه به اهمیت موضوع و با کوشش در راستای تأمین اعتبار لازم، مرمت این گنبد طی این مدت سرعت گرفت، لذا تا سرانجام سال 1398، مرمتگران پیروز به مرمت بیش از 85درصد این گنبد زیبا و تاریخی شدند.

او توضیح داد: عملیات مرمت دو ترک این گنبد پس سرانجام ماه مبارک رمضان و از اوایل خرداد ماه امسال شروع می گردد و امید می رود تا پیش از سرانجام سال، این گنبد زیبا و تاریخی نیز از حصار هشت ساله داربست ها آزاد گردد.

مسجد و مدرسه علمیه چهارباغ (امام جعفر صادق (ع)) باشکوه ترین بنای تاریخی اصفهان است که در واپسین ایام حیات سلاطین صفوی و بیش از حمله افاغنه به اصفهان به دستور مادر شاه سلطان حسین صفوی به منظور آموزش طلاب علوم دینی در محور تاریخی چهارباغ اصفهان بنا شد.

مادر شاه در راستای بهره مندی طلاب، بناهایی را در پیرامون این مسجد همچون بازار هنر (بازار بلند) و کاروانسرای عباسی (هتل عباسی) را وقف این مدرسه علمیه کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 561

به "پیشرفت 85درصدی عملیات مرمت گنبد مدرسه چهارباغ اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 85درصدی عملیات مرمت گنبد مدرسه چهارباغ اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید