پرواز مستمر هواپیماهای آمریکایی در آسمان جرف النصر عراق

به گزارش مجله سی نوا، یک مقام امنیتی عراق از پرواز مستمر و چند ساعته هواپیماهای آمریکایی بر فراز جرف النصر در بابل خبر داد.

پرواز مستمر هواپیماهای آمریکایی در آسمان جرف النصر عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع آگاه امنیتی در عراق از پرواز مستمر و چند ساعته هواپیماهای آمریکایی در آسمان ناحیه جرف النصر در شمال بابل در ساعات اولیه بامداد امروز خبر داد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه، گفت: دو پهپاد و دو جنگنده در ساعات اولیه صبح امروز بر فراز آسمان این منطقه پرواز کردند و برای مدتی بر فراز منطقه ای که یگان های نظامی کشور در آن مستقر بودند، در حال پرواز بودند.

این منبع شرح داد: این هواپیماها در حال شناسایی تحرکات موجود از بالای الرزازه از سمت صحرای الانبار به سوی جرف النصر بودند.

سرتیپ علی الحمدانی فرماندهی عملیات الفرات الاوسط پیشتر گفته بود: تهدید داعش در مناطق مختلف جرف النصر کاملا تحت کنترل است و یگان های نظامی آنها را تحت نظر دارند.

صفاء الاعسم مشاور نظامی عراق از طرح داعش مبنی بر هدف قرار دادن مراقد دینی در کربلای معلی و نجف اشرف و مرجعیت عالی شیعیان در این کشور خبر داده بودند.

جرف النصر با نام پیشین جرف الصخر یک منطقهٔ مسکونی در عراق است که در استان بابل واقع شده است و منطقه ای راهبردی به دلیل نزدیک بودن به شهر کربلای معلی به شمار می آید و محرم هرساله در سالروز شهادت امام حسین (ع)، مسلمانان شیعه از همین منطقه خود را به کربلا می رسانند.

در پی آزاد شدن این شهر از دست داعش در سال 2014، شورای استانی بابِل گفت که از این پس نام شهر را از جرف الصخر به جرف النصر) تغییر می یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 655

به "پرواز مستمر هواپیماهای آمریکایی در آسمان جرف النصر عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز مستمر هواپیماهای آمریکایی در آسمان جرف النصر عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید