وزارت دفاع ترکیه: 5 عضو از گروه های تروریستی در شمال سوریه کشته شدند

به گزارش مجله سی نوا، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای از کشته شدن پنج نفر از عناصر حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک) و یگان های مدافع خلق (ی. پ.گ) در شمال سوریه اطلاع داد.

وزارت دفاع ترکیه: 5 عضو از گروه های تروریستی در شمال سوریه کشته شدند

به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز با صدور بیانیه ای بیان کرد که این پنج تروریست در حالی از پای درآمدند که قصد نفوذ به منطقه عملیاتی موسوم به چشمه صلح و سپر فرات در شمال سوریه را داشتند.

ترکیه در 25 مهر98 برای آنچه عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه خوانده شد، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه شروع کرد که این عملیات یک هفته ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه 5 روز مهلت داد تا عمق 32 کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی نمایند.

آنکارا ی. پ.گ را بازوی پ. ک.ک می داند و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) را که توسط آمریکا پشتیبانی می گردد، تهدیدی علیه خود تلقی می نماید.

ترکیه و پ. ک.ک از دهه 80 قرن گذشته با هم می جنگند و براساس بعضی گزارش ها، درگیری های دو طرف تا به امروز بیش از 40 هزار کشته داشته است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1125

به "وزارت دفاع ترکیه: 5 عضو از گروه های تروریستی در شمال سوریه کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع ترکیه: 5 عضو از گروه های تروریستی در شمال سوریه کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید