واشنگتن درباره امکان استفاده از ساز وکار بازگشت اتوماتیک تحریم ها علیه ایران سند توزیع می کند

به گزارش مجله سی نوا، نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران بیان نمود که دولت متبوعش قصد دارد سندی را برای اثبات اینکه آمریکا به لحاظ قانونی می تواند سازوکار بازگشت اتوماتیک تحریم ها علیه ایران (اسنپ بک) را فعال کند، بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کند.

واشنگتن درباره امکان استفاده از ساز وکار بازگشت اتوماتیک تحریم ها علیه ایران سند توزیع می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پولیتیکو، برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا که هفته گذشته از سمت خود استعفا کرده است و در زمان حاضر به طور موقت در این سمت حضور دارد، روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که دولت متبوعش قصد دارد یک سند 6صفحه ای را برای اثبات اینکه فعال سازی مکانسیم بازگشت اتوماتیک تحریم های بین المللی علیه ایران به لحاظ قانونی برای آمریکا امکان پذیر است، در اختیار اعضای شورای امنیت قرار دهد.

برایان هوک گفت در این سند 6صفحه ای که دفتر مشاوره حقوقی وزارت امور خارجه آمریکا اقدام به تدوین آن کرده است و تا ساعتی دیگر بین اعضای شورای امنیت توزیع خواهد شد، توضیح داده شده است که چرا دولت ترامپ بر این باور است که می تواند سازوکار بازگشت اتوماتیک تحریم های بین المللی علیه ایران را فعال کند.

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران امروز به شورای امنیت ارائه می شود. این قطعنامه که اخیراً شاهد اصلاحاتی بوده و به 4 پاراگراف تقلیل یافته است، احتمالاً فردا (جمعه 24 مردادماه) در شورای امنیت به رأی گذاشته خواهد شد.

برایان هوک و دیگر مقامات ارشد آمریکایی در حالی ادعا می کنند که در صورت تصویب نشدن قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران اقدام به فعال سازی سازوکار بازگشت اتوماتیک تحریم های بین المللی علیه ایران خواهند کرد که اعضای باقی مانده در برجام بارها تأکید کرده اند که دولت آمریکا رسماً از برجام خارج شده است و اجازه ندارد از این ساز وکار که در چارچوب برجام تعریف شده است، استفاده کند.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 816

به "واشنگتن درباره امکان استفاده از ساز وکار بازگشت اتوماتیک تحریم ها علیه ایران سند توزیع می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن درباره امکان استفاده از ساز وکار بازگشت اتوماتیک تحریم ها علیه ایران سند توزیع می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید