مقام سازمان بهداشت جهانی: خاتمه همه گیری کرونا در ابتدای 2022

به گزارش مجله سی نوا، کلوگه درباره جهش های ویروس کرونا هم گفته این گونه جهش ها برای ویروس ها طبیعی است اما سرعت جهش های کرونا کمی نگران کننده به نظر می رسد.

مقام سازمان بهداشت جهانی: خاتمه همه گیری کرونا در ابتدای 2022

یک مدیر منطقه ای سازمان بهداشت دنیای اعلام نموده همه گیری ویروس کرونا تا یک سال دیگر فروکش خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، هانس کلوگه مدیر منطقه اروپا سازمان بهداشت دنیای دیروز در مصاحبه با تلویزیون دولتی دانمارک از سرانجام همه گیری ویروس کرونا تا ابتدای سال 2022 خبر داده است.

این مقام سازمان بهداشت دنیای شرایط شیوع و تحت کنترل بودن ویروس در سال 2021 را در مقایسه با سال 2020 بهتر توصیف نموده است و این شرایط را مرهون آغاز واکسیناسیون سراسری و اطلاعات بیشتر از ویروس کرونا در مقایسه با سال 2020 عنوان نموده است.

او گفته است: شیوع ویروس کرونا در سال 2021 هم ادامه خواهد داشت اما به گمان من شرایط آن تحت کنترل تر از سال 2020 خواهد بود.

این مقام سازمان بهداشت دنیای با تاکید بر اینکه اکنون بدترین سناریوها را پشت سر گذاشته ایم، تاکید نموده هم اکنون اطلاعات بیشتری در خصوص ویروس کرونا در مقایسه با سال 2020 یعنی زمانی که ویروس برای اولین بار آغاز به انتشار کرد، وجود دارد.

او در عین حال تاکید نموده هیچ کس نمی تواند به طور دقیق آینده همه گیری ویروس کرونا را پیش بینی کند.

کلوگه گفته: این ویروس همچنان شیوع خواهد داشت، اما فکر نمی کنم از 1 سال آینده به بعد احتیاج به اعمال محدودیت های کنونی باشد چون احتمالا شیوع آن فروکش خواهد نمود. این یک پیغام خوش بینانه است.

کلوگه درباره جهش های ویروس کرونا هم گفته این گونه جهش ها برای ویروس ها طبیعی است اما سرعت جهش های کرونا کمی نگران کننده به نظر می رسد.

این مقام سازمان بهداشت دنیای با تاکید بر اینکه سازمان متبوع او با دقت بر فراوری واکسن های کرونا در سراسر دنیا نظارت دارد، جهش های ویروس را در زمینه بی اثر سازی واکسن نگران کننده ندانست و گفت می گردد واکسن ها را با توجه به جهش های ویروس منطبق کرد.

هانس کلوگه یکی از مهم ترین چالش های امسال میلادی را تداخل حضور اجتماعی واکسن زدگان با افرادی دانست که واکسن دریافت ننموده اند. او گفت: بزرگترین مشکل هنگامی بروز خواهد نمود که کسانی که واکسینه شده اند در محیطی مشابه با افرادی که واکسن دریافت ننموده اند، قرار بگیرند؛ بنابراین برنامه ریزی یک فاکتور بسیار مهم است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1152

به "مقام سازمان بهداشت جهانی: خاتمه همه گیری کرونا در ابتدای 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام سازمان بهداشت جهانی: خاتمه همه گیری کرونا در ابتدای 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید