معاون وزیر اقتصاد: واحد های توقیف شده توسط بانک به چرخه تولید بازمی گردد

به گزارش مجله سی نوا، معاون وزیر اقتصاد گفت: در چند سال اخیر بیش از 12 هزار ملک از سوی بانک ها در کشور تملک شده که سیاست دولت شناسایی، ثبت و بازگشت این املاک به چرخه تولید و اقتصاد است.

معاون وزیر اقتصاد: واحد های توقیف شده توسط بانک به چرخه تولید بازمی گردد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عباس معمارنژاد عصر امروز در دیدار با هدایت الله جاقتصادی پور استاندار قزوین که در دفتر استانداری قزوین برگزار شد، گفت: به دلیل شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور در سالیان گذشته بخشی از بدهکاران بانکی قادر به پرداخت بدهی های خود نشدند و بر همین اساس بیش از 12 هزار ملک از سوی بانک ها در سراسر کشور تملک شدند که بیش از 12 درصد از این املاک تجاری، صنعتی و کشاورزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با سیاست های امروز کشور مبنی بر حمایت از تولید و اقتصاد داخلی تلاش ما بر احیاء این واحد ها و بازگشت آن به چرخه تولید است.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: بیش از یک هزار و 400 واحد از این تعداد املاک در دسته تجاری، صنعتی و کشاورزی هستند که می توان با برنامه ریزی درست این املاک را به چرخه تولید بازگرداند؛ از بین این واحد های تملک شده 162 مورد آن در استان قزوین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ثبت اسناد دولت در سامانه سادا به همین منظور در کشور اجرا شده است تا بتوانیم لیست کاملی از دارائی ها و املاک دولت در سراسر کشور تهیه کنیم تا برنامه ریزی برای این املاک صورت گیرد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: با اجرای کامل این طرح املاک راکد مانده دولت شناسایی و برای احیاء دوباره این واحد ها تلاش می شود.

معمارنژاد شرح داد: با این طرح در کشور بیش از 4 هزار ملک دولتی در استان شناسایی شده است.

وی افزود: بخشی از املاک تملک شده از سوی بانک ها قابلیت واگذاری به سرمایه گذار های جدید و احیاء دوباره را دارد که باید در این خصوص در استان ها برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

رفع مسائل اقتصادی در جامعه کاهش تبعات اجتماعی آن را به دنبال دارد

هدایت الله جاقتصادی پور استاندار قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تبعات اجتماعی مسائل اقتصادی در جامعه گفت: همانطور که دین مبین اسلام بار ها بر توسعه و رفع مسائل اقتصادی در جامعه تاکید کرده است و از تبعات اجتماعی این مسائل سخن گفته است امروز مدیران موظفند برای رفع مسائل موجود در این حوزه در کشور اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تغییر رویه نظام بانکی کشور و حرکت به سمت نظام بنگاه داری می تواند بخشی از مسائل این حوزه را در کشور مرتفع کند چرا که سرمایه های موجود در سیستم بانکداری کشور باید به سمت تولید و حمایت از آن متمرکز شود.

استاندار قزوین بیان کرد: ارزش اضافه کرده و سرمایه ایجاد شده در بانک ها باید در اختیار منافع ملی قرار گیرد و با بهره گیری از سرمایه های این بخش باید از تولید و صنعت در کشور حمایت شود.

جاقتصادی پور گفت: اصلاح رویه های موجود در این بخش می تواند مسائل اقتصادی کشور را تا حدودی مترفع گرداند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 180

به "معاون وزیر اقتصاد: واحد های توقیف شده توسط بانک به چرخه تولید بازمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر اقتصاد: واحد های توقیف شده توسط بانک به چرخه تولید بازمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید