معاون اشرف غنی: ادامه خشونت ها می تواند مذاکره با طالبان را به بن بست بکشاند

به گزارش مجله سی نوا، معاون رئیس جمهور افغانستان تاکید نمود که تداوم خشونت ها و قتل های هدفمند می تواند مذاکرات با گروه طالبان را با بن بست روبرو کند.

معاون اشرف غنی: ادامه خشونت ها می تواند مذاکره با طالبان را به بن بست بکشاند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان گفت که تداوم خشونت ها و قتل های هدفمند همزمان با جریان مذاکرات صلح با گروه طالبان، برای مردم افغانستان غیرقابل پذیرش است و ممکن است مذاکرات را به بن بست بکشاند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: انتظار می رود که با شروع دور دوم مذاکرات صلح با گروه طالبان، درباره کاهش خشونت ها و اجرای آتش بس توافق صورت گیرد؛ در غیر آن مذاکرات با بن بست روبرو خواهد شد.

براساس بیانیه دفتر معاون دوم رئیس جمهور افغانستان، دانش ادامه داد که افزایش خشونت ها و قتل های هدفمند در روزهای اخیر، اعتماد و باور مردم افغانستان نسبت به فرایند صلح را کاهش داده و گروه طالبان نیز هنوز از استراتژی نظامی خود دست بر نداشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دانش همچنین گفت که بر اساس گزارش تیم مذاکره کننده افغانستان، دیدگاه گروه طالبان در خصوص آزادی بیان، حقوق زنان، حقوق بشر، حقوق اقلیت ها و آزادی های مدنی مردم افغانستان هیچ تغییری ننموده است، به این دلیل راستا پیش رو در مذاکرات سخت خواهد بود.

صبح امروز سانی لگت سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز گفت که طالبان عامل حملات و کشتار هدفمند مقامات دولتی، رهبران جامعه مدنی و خبرنگاران است اما مسئولیت آن را به عهده نمی گیرد.

این در حالی است که طالبان با تکذیب دست داشتن در حملات اخیر اعلام نموده که دولت افغانستان مسئول انجام حملات است و با انجام آن کوشش دارد تا از خروج نیروهای خارجی جلوگیری گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1078

به "معاون اشرف غنی: ادامه خشونت ها می تواند مذاکره با طالبان را به بن بست بکشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اشرف غنی: ادامه خشونت ها می تواند مذاکره با طالبان را به بن بست بکشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید