مجوزی برای تبدیل منطقه کوکبیه شازند به مرکز تفریحی صادر نشده است

به گزارش مجله سی نوا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: مجوزی برای تبدیل منطقه کوکبیه شازند به مرکز تفریحی و گردشگری صادر نشده است.

مجوزی برای تبدیل منطقه کوکبیه شازند به مرکز تفریحی صادر نشده است

اگر علاقمند به سفر با بهترین بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اراک، با اشاره به فعالیت های معدن شن و ماسه منطقه کوکبیه شهرستان شازند گفت: برداشت های غیرمتعادل و بیش از حد از این معدن شرایط محیطی مناسبی برای تجمع منابع آبی در این محل را به وجود آورده است. متاسفانه به سبب ایجاد گودال های عمیق و پهناور در این منطقه سرریز رودخانه قره چای نیز به این سمت کشیده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی توضیح داد: بعضی از گودال های این منطقه در گذشته محل دفن زباله بوده اند که اکنون ورود منابع آبی به این گودال ها و ترکیب آن ها با زباله های مدفون شده خطری جدی برای منابع آبی زیرزمینی این منطقه محسوب می گردد.

ابراهیمی کارنامی ادامه داد: شکایت های لازم در این راستا به دستگاه قضایی استان ارسال شده و امیدواریم که هر چه سریع تر به این معضل مخرب رسیدگی گردد.

وی عنوان نمود: ایجاد این مکان طبیعت آب و خاک منطقه کوکبیه را تهدید و آلودگی آبی و خاکی آن محل را تشدید می نماید، همچنین منبع آبی جمع شده در این گودال ها حق آبه ساکنان منطقه قره چای است و این رویداد مخاطرات جدی به دنبال دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد: تبدیل این منطقه به محل تفریحی نیازمند مطالعات دقیق و آنالیز های متعددی است، درحال حاضر هیچ گونه مجوزی برای تبدیل این منطقه به محل تفریحی و گردشگری صادر نشده است.

ابراهیمی کارنامی بیان نمود: در بازدیدهای اجرا شده از این منطقه نتیجه گرفته ایم که با سرریز آب خان های قره چای به این محل ساکنان قره چای با معضلی جدی روبرو شده اند و در این زمینه باید گفت که با جدیت تمام پیگیر بازپس گیری و رعایت حق آبه ساکنان منطقه قره چای هستیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 332

به "مجوزی برای تبدیل منطقه کوکبیه شازند به مرکز تفریحی صادر نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوزی برای تبدیل منطقه کوکبیه شازند به مرکز تفریحی صادر نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید