لاوروف: روسیه به حل صلح آمیز بحران اوکراین متعهد است

به گزارش مجله سی نوا، وزیر امور خارجه روسیه تاکید نمود، کشورش به حل صلح آمیز بحران اوکراین متعهد است.

لاوروف: روسیه به حل صلح آمیز بحران اوکراین متعهد است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگویی تلفنی با آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد و رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید نمود که تمامی طرفین باید بر اجرای توافقنامه های مینسک تمرکز نمایند.

توافقنامه های مینسک در سال های 2014 و 2015 میلادی با هدف خاتمه دادن به درگیری های کنونی میان جدایی طلبان حامی روسیه و دولت کی یف امضا شدند.

لاوروف نسبت به تشدید تنش ها ناشی از انتقال تسلیحات و نیروهای کی یف به خط تماس ابراز نگرانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که آن لینده به عنوان رئیس کنونی سازمان امنیت و همکاری اروپا کوشش های لازم را انجام دهد تا تضمین کند که کی یف با جدیت به تعهدات خود برای حل این درگیری عمل خواهد نمود.

وی همچنین از هیئت ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین خواست تا کوشش ها در زمینه نظارت بی طرفانه اوضاع را تقویت کند و به حقایق تلفات غیرنظامی و تخریب زیربناهای غیرنظامی توجه بیشتری داشته باشد.

درگیری ها در جنوب شرقی اوکراین در هفته های اخیر شدت یافته است. کی یف و جدایی طلبان یکدیگر را به نقض این آتش بس متهم می نمایند. اوکراین همچنین روسیه را به اعزام نیرو به مرز متهم می نماید در حالی که مسکو تاکید دارد که اقداماتش در واکنش به اقدامات تحریک آمیز کی یف هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1244

به "لاوروف: روسیه به حل صلح آمیز بحران اوکراین متعهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه به حل صلح آمیز بحران اوکراین متعهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید