فرصت دادن مجدد به دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی، وقت کشی انتخاباتی است خبرنگاران

به گزارش مجله سی نوا، دبیر سیاسی دفتر اتحادیه تحکیم وحدت گفت: فرصت دادن مجدد به دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی نوعی وقت کشی برای انتخابات 1400 است.

فرصت دادن مجدد به دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی، وقت کشی انتخاباتی است خبرنگاران

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

عظیمخو، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پیرامون سرباز زدن دولت از اجرای قانون اقدام راهبردی، گفت: دوعامل عظیم برای تحریک دولت جهت سرباز زدن از اقدام به قانون راهبردی وجود دارد. یکی از آن ها این است که دولت با مسئله مذاکره که با شعار آن هم روی کار آمده است، می خواهد خود را احیا کند.

وی اضافه کرد: با شرایط فعلی سیاست خارجی و روی کار آمدن بایدن، این تصور برای دولت پیش آمده است که می تواند نمایی از مذاکره را به جامعه نشان بدهد و برای انتخابات 1400 از آن استفاده کند. عامل دومی که وجود دارد، خارجی است. شعار های انتخاباتی تیم بایدن برای جلب افکارعمومی کشور خودش مبنی بر خلع هسته ای ایران تا تمام فشار ها را جهت مذاکره بر سر مواضع هسته ای و موشکی به ایران وارد کند و رضایت عموم را بابت شعار هایی که به آن ها داده، جلب کند.

عظیمخو ادامه داد: این دو عامل که یکی از آن ها محرک آژانس بوده و دیگری محرک سازمان انرژی اتمی کشور، منجر به این شد که این ها پشت در های بسته یکسری صحبت هایی داشته باشند که چگونه می گردد قانون اقدام راهبردی را دور زد. اینجا نیازمند ورود مجلس بودیم که این فضای درحال رقم خوردن پیش نرود. ناظر بر اینکه مجلس توان این را دارد که جلوی دولت را بگیرد یا نه؟ باید بگویم که جمهوری اسلامی یک جمهوری واقعی است. در این فضایی که منتخبان مردم حق نظارت دارند و این حق هم قانونی است و با توجه به این شرایط پیش آمده دولت در فشار قانونی قرار گرفته و مجبور است عقب نشینی داشته باشد.

دبیر سیاسی دفتر اتحادیه تحکیم وحدت، توضیح داد: مجلس در برابر اقدام دولت به دور زدن این قانون، عملکرد خوبی داشت، ولی انتظار ما از مجلس بیش از این ها بود. این فرصت سه ماهِ برای دولت زیاد بود که البته از طیف محافظه کار در مجلس نشأت می گیرد و به نظر می آید که این فرصت دادن ها نوعی وقت کشی برای انتخابات 1400 است و برای اینکه جلوی یک شوی رسانه ای گرفته گردد مجلس باید ورود جدی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1202

به "فرصت دادن مجدد به دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی، وقت کشی انتخاباتی است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت دادن مجدد به دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی، وقت کشی انتخاباتی است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید