فتاح: بنیاد مستضعفان در منطقه مرزی و محروم کارخانه 1500 میلیارد تومانی احداث می نماید

به گزارش مجله سی نوا، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به سرمایه گذاری 1500 میلیارد تومانی این بنیاد در منطقه مرزی و محروم جنوب خراسان رضوی تاکید نمود: کارخانه کنسانتره سنگان تا خاتمه سال 99 به بهره برداری خواهد رسید.

فتاح: بنیاد مستضعفان در منطقه مرزی و محروم کارخانه 1500 میلیارد تومانی احداث می نماید

جهت دریافت خدمات طرح ویلا باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در بازدید از پروژه فولاد شرق کاوه در منطقه سنگان واقع در جنوب استان خراسان رضوی، از نزدیک در جریان تکمیل این پروژه نهاده شد.

رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه این بازدید با اشاره به راه طولانی 8 ساله طی شده در این پروژه اظهار کرد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به منظور تکمیل زنجیره فراوری فولاد به عنوان یک صنعت مادر، سرمایه گذاری برای احداث مجتمع کنسانتره فولاد شرق کاوه را انجام داد و با اتمام مراحل ساخت این مجتمع، گامی مهم در جهت تکمیل زنجیره فراوری فولاد در بنیاد مستضعفان برداشته می گردد.

بنیاد مستضعفان در منطقه ای مرزی و محروم کارخانه 1500 میلیارد تومانی احداث می نماید

وی با بیان اینکه منطقه سنگان جزو مناطق مرزی شرقی کشور و از جمله مناطق محروم است که برادران اهل تسنن ما در این منطقه زندگی می نمایند گفت: در حال حاضر که در مراحل تکمیل احداث این مجتمع هستیم، حدود 350 نفر مشغول کارند و در سال آینده با افزایش شیفت کاری، تعداد کارگران و پرسنل احداث این پروژه به حدود 600 نفر خواهند رسید که بیشتر آن ها از نیرو های بومی منطقه هستند و ما توصیه کردیم، پرسنل شاغل در این پروژه، از نیرو های بومی و از برادران اهل سنت و شیعه این منطقه مرزی باشند.

فتاح با اشاره به اشتغالزایی این مجتمع بعد از تکمیل مراحل ساخت آن گفت: با راه اندازی و تکمیل فاز نخست این پروژه، اشتغال برای بیش از 350 نفر به طور مستقیم و حدود 7 برابر این رقم یعنی بیش از 2500 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید نمود: علی رغم تمام تحریم ها، تجهیزات خارجی و داخلی مورد احتیاج این مجتمع به طور کامل تامین شده و این تجهیزات در حال نصب هستند وبا وجود تحریم ها، امروز هیچ مسئله ای برای تکمیل مراحل احداث و راه اندازی این مجتمع نداریم.

وی ادامه داد: در این پروژه، 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی بنیاد مستضعفان صورت گرفته است که بخشی از آن به صورت تسهیلات بانکی بوده و بخشی از آن از منابع بنیاد تامین شده است و با همت مهندسان ایرانی، فاز نخست این پروژه در دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان اعلام نمود: در فاز نخست احداث مجتمع فولاد شرق کاوه، 2.5 میلیون تن کنسانتره فراوری می گردد و این رقم با نهایی شدن فاز دوم آن، به بیش از 5 میلیون تن خواهد رسید.

فتاح با اشاره به پیشرفت 63 درصدی کارخانه کنسانتره فولاد شرق کاوه اعلام نمود: با توجه به احتیاج کشور و صنعت فولاد که به عنوان یک صنعت زیرساختی و مادر محسوب می گردد، این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و با تکمیل و بهره برداری، درآمد حاصل از این مجتمع، در بخش محرومیت زدایی، هزینه خواهد شد.

به گفته فتاح، بنیاد مستضعفان تا امروز علاوه بر 1500 میلیارد تومانی که در پروژه فولاد شرق کاوه سرمایه گذاری نموده است، به میزان 10 هزار میلیارد تومان نیز در فولاد کاوه جنوب در استان هرمزگان سرمایه گذاری نموده که با سرمایه گذاری های بنیاد در این بخش، سال آینده به میزان1.2 میلیون تن به ظرفیت فراوری شمش فولاد کشور اضافه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 278

به "فتاح: بنیاد مستضعفان در منطقه مرزی و محروم کارخانه 1500 میلیارد تومانی احداث می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتاح: بنیاد مستضعفان در منطقه مرزی و محروم کارخانه 1500 میلیارد تومانی احداث می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید