عراق، دستگیری 150 عنصر نفوذی در تظاهرات کربلا، ورود 150 خودروی نظامی آمریکا به عراق

به گزارش مجله سی نوا، انتقاد فرمانده عملیات بغداد از واردکردن بچه ها به تظاهرات، دستگیری 150 عنصر نفوذی در تظاهرات کربلا، ورود 150 خودروی نظامی آمریکا به عراق، استعفای پنج نفر از اعضای شورای استان نجف اشرف و برقراری منع آمدوشد در کربلا از جمله خبرهای عراق است.

عراق، دستگیری 150 عنصر نفوذی در تظاهرات کربلا، ورود 150 خودروی نظامی آمریکا به عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه السومریه به نقل از یک منبع امنیتی اعلام نمود که نیروهای یگان مبارزه با تروریسم وارد استان کربلای معلی و در این استان مستقر شده اند.

شایعه دخالت صربستان در تظاهرات عراق

وزارت خارجه صربستان خبرها مبنی بر دخالت این کشور در تظاهرات عراق را تکذیب و آن را ادعاهای شوم توصیف کرد. وزارت خارجه صربستان در بیانیه خود اعلام نمود به استقلال عراق احترام می گزارد و در روند سیاسی این کشور دخالت نمی نماید.

در این بیانیه آمده است وزارت خارجه جمهوری صربستان و سفارت کشور در بغداد به شدت ادعاهای شوم بعضی افراد غیرمسئول را که کوشش می نمایند میان جمهوری صربستان و اعتراضات مردمی در عراق ارتباط برقرار نمایند، تکذیب می نماید.

این بیانیه آورده است صربستان با تأکید بر احترام به استقلال عراق تحت هیچ شرایطی در روند سیاسی این کشور دخالت نمی نماید و درباره دستیابی به راه چاره سیاسی مسالمت آمیز در اسرع وقت برای بحران کنونی ابراز امیدواری می نماید.

رایزنی بارزانی و الفیاض درباره اوضاع سیاسی عراق و منطقه

مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان در دیدار با فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق درباره آخرین اوضاع سیاسی و آخرین تغییرات امنیتی و سیاسی در سطح عراق و منطقه رایزنی کرد.

حزب دموکرات کردستان امروز در بیانیه ای اعلام نمود بارزانی از فالح الفیاض استقبال کرد که طی آن به ادامه تهدیدها و خطرات تروریسم و تأثیرات منفی آن بر امنیت و ثبات عراق و منطقه پرداخته شد.

این بیانیه اضافه نمود دو طرف در این دیدار به روابط میان اربیل و بغداد پرداختند و بر ضرورت ادامه و تقویت این روابط به منظور رسیدن به راه چاره ریشه ای برای تمام مسائل موجود میان آنها تأکید کردند.

دو طرف همچنین در این دیدار به گفتگو درباره تظاهرات بغداد و بعضی استان ها پرداخته و بار دیگر بر حمایت از عادل عبدالمهدی نخست وزیر و کوشش هایش برای اجرای اصلاحات و برآورده شدن خواسته های مشروع شهروندان و تظاهرنمایندگان تأکید کردند.

انتقاد فرمانده عملیات بغداد از واردکردن بچه ها به تظاهرات

قیس المحمداوی فرمانده عملیات بغداد از وارد کردن بچه ها مدارس ابتدایی در تظاهرات انتقاد کرد و از تظاهرنمایندگان خواست به ایست های امنیتی و اموال عمومی نزدیک نشوند.

استعفای پنج عضو شورای استان نجف

السومریه همچنین از استعفای پنج نفر از اعضای شورای استان نجف اشرف اطلاع داد.

خبر دیگر اینکه دستگاه قضایی حکم احضار دو وزیر سابق و بعضی نمایندگان کنونی مجلس را صادر نموده است.

منع آمدوشد در کربلای معلی

السومریه همچنین از برقراری مقررات منع آمدوشد در کربلای معلی از امشب اطلاع داده است.

شورای استان کربلای معلی تأکید نموده است که منع آمدوشد شامل زائران عتبات مقدسه نمی گردد.

دستگیری 150 عنصر نفوذی در تظاهرات کربلا

دستگاه های امنیتی کربلای معلی هم از دستگیری 150 فرد نفوذی در تظاهرات و تحویل اکثریت آنها به دستگاه قضایی اطلاع دادند. این نهادها تصریح کردند بیشتر این افراد از خارج از استان کربلای معلی وارد شده بودند.

رسانه های عراق همچنین از ورود 150 دستگاه خودرو و کامیون وابسته به ارتش آمریکا از سوریه به عراق اطلاع داده اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 145

به "عراق، دستگیری 150 عنصر نفوذی در تظاهرات کربلا، ورود 150 خودروی نظامی آمریکا به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، دستگیری 150 عنصر نفوذی در تظاهرات کربلا، ورود 150 خودروی نظامی آمریکا به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید