عبدالله: ما پیروز انتخاباتیم و حکومت تشکیل می دهیم

به گزارش مجله سی نوا، رهبر تیم ثبات و همگرایی افغانستان در واکنش به اعلام نتایج ریاست جمهوری این کشور بیان کرد که کودتا علیه مردم سالاری را نمی پذیریم، ما پیروز انتخابات هستیم و حکومت تشکیل می دهیم.

عبدالله: ما پیروز انتخاباتیم و حکومت تشکیل می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان و رهبر تیم ثبات و همگرایی اعلام نمود که تیمش پیروز انتخابات است و حکومت همه شمول تشکیل خواهد داد.

وی در جمع هوادارانش اظهارداشت: از مردم افغانستان، نیرو های امنیتی و حامیان ثبات و همگرایی تشکر می کنم که با شرایط خطیر پای صندوق های رای رفتند.

عبدالله گفت: همیشه به عنوان تیم انتخاباتی مسئولیت پذیر با کوشش بسیار تحمل کردیم تا فرایند انتخابات با شفافیت و بر اساس قانون و عدالت به پیش برود.

رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام نمود: همه می دانند که درباره 300 هزار رای مشکوک، خارج از وقت و غیربیومتریک تصمیم هایی گرفته شد که مخالف قانون است.

وی توضیح داد که نتایج امروز انتخابات کودتا علیه مردم سالاری و خیانت به اراده مردم بود بنابراین از ریشه آن را غیرقانونی می دانیم.

عبدالله هشدار داد: افرادی که در عوض پول در کمیسیون ها و فرایند انتخابات خیانت کردند، مردم آن ها را فراموش نخواهند کرد، اما آن هایی که به مردم سالاری و آینده سالم کشور و معین سرنوشت از جهت آرا را باور دارند همانطور که ما نپذیرفتیم آن ها نیز ایستادگی نمایند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان تاکید نمود: موضع ما در همه فرایند های ملی از جمله صلح، خواست مردم افغانستان است و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد، تیم ثبات و همگرایی بر اساس آرای شفاف و بیومتریک شده پیروز انتخابات است و ما پیروزی خود را اعلام می کنیم.

عبدالله اظهارداشت که تقلب کاران رو سیاه تاریخ افغانستان هستند بنابراین ما حکومت همه شمول تشکیل می دهیم.

این اظهارات پس از نخستین سخنرانی اشرف غنی در حالی بیان شد که کمیسیون انتخابات افغانستان امروز نتایج نهایی ریاست جمهوری این کشور را اعلام نمود.

بر اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات، اشرف غنی با کسب 50.64 درصد کل آرا برنده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد.

محمد اشرف غنی در نخستین سخنرانی خود پس از نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهارداشت: انتخابات خاتمه یافته و هیچ کس را به چشم رقیب، مخالف و حریف نمی بینم، لحظه همکاری فرا رسیده است.

وی اضافه نمود: ما در افغانستان صلح همیشگی می خواهیم و تمام شهفرایندان این کشور شریک در اقتدار ملی و تحکیم قانون اساسی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 418

به "عبدالله: ما پیروز انتخاباتیم و حکومت تشکیل می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: ما پیروز انتخاباتیم و حکومت تشکیل می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید