ظریف در ملاقات با بورل بدعهدی ها اروپایی ها را متذکر شد

به گزارش مجله سی نوا، وزیر امور خارجه ایران در ملاقات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برشمردن اشتباهات و بی عملی اروپایی ها در قبال تعهداتشان در برجام، اقدام اخیر سه کشور اروپایی و ادعاهایشان را مردود خواند.

ظریف در ملاقات با بورل بدعهدی ها اروپایی ها را متذکر شد

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز (پنجشنبه) در دهلی نو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات که برای نخستین بار پس انتصاب بورل انجام می شد، ظریف انتصاب وی به این سمت را تبریک گفت و آمادگی خود را برای همکاری نزدیک با او بیان کرد.

در ادامه ظریف در یک تبادل نظری صریح و مستند و با برشمردن اشتباهات و بی عملی اروپایی ها در قبال تعهداتشان در برجام، اقدام اخیر سه کشور اروپایی و ادعاهای آنها را مردود خواند و خواهان تصحیح رفتار آنان در قبال ایران و برجام شد.

سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) اخیرا مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام را فعال کردند. این اقدام با واکنش ایران روبرو شد و سخنگوی وزارت خارجه شروع فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام از سوی 3 کشور اروپایی را انفعالی و از موضع ضعف برشمرد و توضیح داد: به بدعهدی و اقدامات غیرسازنده 3 کشور اروپایی با جدیت و قاطعیت پاسخ می دهیم.(جزییات بیشتر)

وزیر خارجه ایران که در دهلی نو به سر می برد پیش از این نیز با وزرای خارجه روسیه، دانمارک، استونی و هند، نخست وزیر هند، وزیر مشاور در امور خارجی آلمان و مشاوران امنیت ملی هندوستان و افغانستان ملاقات و تبادل نظر نموده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 265

به "ظریف در ملاقات با بورل بدعهدی ها اروپایی ها را متذکر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در ملاقات با بورل بدعهدی ها اروپایی ها را متذکر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید