ظریف: اقدام نظامی علیه ایران به یک جنگ تمام عیار در منطقه منجر می گردد

به گزارش مجله سی نوا، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی توضیح داد هرگونه اقدام نظامی علیه ایران شعله های یک جنگ تمام عیار را در منطقه روشن خواهد نمود.

ظریف: اقدام نظامی علیه ایران به یک جنگ تمام عیار در منطقه منجر می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان هشدار داد که اقدام نظامی علیه ایران به یک جنگ تمام عیار در منطقه منجر خواهد شد.

ظریف در پاسخ به این سؤال که در صورت اقدام نظامی آمریکا یا عربستان علیه ایران چه اتفاق رخ خواهد داد، توضیح داد: من در صحبت های خود درباره دفاع از کشورم بسیار جدی هستم. با جدیت تمام می گویم که خواهان درگیری نظامی نیستیم اما در راه دفاع از خاک خود هرگز درنگ نخواهیم کرد. اقدام نظامی علیه ایران بر اساس دروغی که آنها درباره نقش داشتن ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان می گویند، کشته های زیادی برای آنها خواهد داشت. عربستان باید تا آخرین سرباز آمریکایی بجنگد.

وزیر امور خارجه کشورمان در عین حال تأکید کرد: ایران امیدوار است که درگیری در منطقه رخ ندهد. ما خواهان مذاکره ای با کشورهای منطقه هستیم. البته امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد، مگر اینکه واشنگتن طبق مفاد توافق هسته ای سال 2015 [برجام] تحریم ها علیه ایران را به طور کامل لغو کند.

وی اضافه نمود: برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام توافقی است که ما و آمریکا در آن حضور داشتیم. حالا چرا باید دوباره بر سر آن مذاکره کنیم. چرا باید توافق جدیدی را شروع کنیم که ممکن است در یک سال و نیم آینده بار دیگر از اعتبار ساقط گردد؟

ظریف در مورد مسئله صدور ویزا برای رئیس جمهور و هیئت ایرانی برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز به سی ان ان گفت: آمریکا هنوز برای تیم امنیت و تدارکات رئیس جمهور [که قبل از سفر او در نیویورک مستقر می گردد] ویزا صادر ننموده واین موضوع باعث دشواری سفر او شده است. نمی گویم برای این سفر دیر شده است، اما تقریباً دارد دیر می گردد

محمدجواد ظریف که سال ها در کسوت دانشجو، کارمند و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ساکن آمریکا بوده، در پاسخ به این سؤال که آمریکا در این سال ها چه تغییری نموده است، گفت: امیدوارم منطق و تدبیر به سیاستگذاری آمریکا بازگردد. جای منطق در آمریکا خالی است و من فکر می کنم شایسته است که آمریکا عقلایی تر رفتار کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 16

به "ظریف: اقدام نظامی علیه ایران به یک جنگ تمام عیار در منطقه منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اقدام نظامی علیه ایران به یک جنگ تمام عیار در منطقه منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید