طوفان تازه کرونا در راه است

به گزارش مجله سی نوا، سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه با اشاره به افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون ویروس کرونا هشدار داد که طوفان تازه کرونا در راه است.

طوفان تازه کرونا در راه است

به گزارش فارس، فرانسه نیز روز سه شنبه گفت که سویه اومیکرون به سرعت در مرکز این کشور در حال توسعه است.

بعلاوه فرانسه اطلاع داد که تنها طی 24 ساعت گذشته 73 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت، سویه اومیکرون کرونا تا کنون در 89 کشور دنیا شناسایی شده و مکان هایی که این ویروس شیوع یافته، تعداد موارد ابتلا هر یک و نیم روز تا سه روز دو برابر می گردد.

ماریا ون کرخوف سرپرست فنی سازمان دنیای بهداشت هشدار داد دنیا با سونامی ابتلا به کرونا به علت شیوع مشترک دلتا و اُمیکرون روبرو است.

وی در این خصوص گفت: من فکر می کنم ما با سونامی ابتلا در دنیا، هم دلتا و هم اُمیکرون روبرو هستیم. واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست. واکسیناسیون از بیماری های جدی و مرگ جلوگیری می نماید، اما به طور کامل مانع ابتلا نمی گردد.

او با ترغیب دولت ها به واکنش پیشگیرانه به خطر ناشی از سویه های نو کروناویروس، گفت که آن ها نباید منتظر افزایش تعداد بستری ها برای اقدام باشند، زیرا سویه های موجود همین حالا هم اثرگذاری ویرانگر خود را شروع نموده اند.

سویه نو ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد جهش های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت های خنثی کننده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد.

پیش تر بعلاوه یک متخصص سرشناس ویروس شناسی در آمریکا هشدار داد که 32000 نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در این کشور دارند، قبل از آن به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. اظهارات دکتر گرگوری پولند در حالی مطرح شده که توالی نشان می دهد سویه نو اُمیکرون کرونا به نیمی از کل استان های ایالات متحده راه یافته است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1671

به "طوفان تازه کرونا در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان تازه کرونا در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید