صعود 29 هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران- بازار سرمایه در حالی به کار خود انتها داد که شاخص کل این بازار با بیش از 29 هزار واحد صعود، به کانال یک میلیون و 600 هزار واحد بازگشت.

صعود 29 هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش خبرنگاران، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل با 29 هزار و 299 واحد صعود رقم یک میلیون و 607 هزار واحد را ثبت کرد اما شاخص کل با معیار هم وزن با 260 واحد کاهش، در رقم 422 هزار و 887 واحد ایستاد.

معامله گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش 97 هزار و 468 میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل بانک پارسیان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شرکت ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، سرمایه گذاری غدیر و سرمایه گذاری سیمان تامین نیز نمادهای پربیننده این بازار بودند.

ورود مجدد فرابورس به کانال 17 هزار واحد

شاخص کل فرابورس نیز با 230 واحد صعود رقم 17 هزار و 13 واحد را ثبت کرد.

در این بازار 516 هزار معامله به ارزش 38 هزار و 503 میلیارد ریال انجام شد.

پتروشیمی مارون، پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین، فولاد هرمزگان جنوب، سهامی ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده این بازار از بانک دی، سهامی ذوب آهن اصفهان، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و صنایع ماشین های اداری ایران تشکیل شده است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 870

به "صعود 29 هزار واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود 29 هزار واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید