شادی و التهاب در خیابان های آمریکا،جشن حامیان بایدن و زخمی شدن دو حامی ترامپ

به گزارش مجله سی نوا، خبرگزاری خبرنگاران- رقابت تنگاتنگ بین بایدن و ترامپ برای کسب کرسی ریاست جمهوری آمریکا باعث شده تا مردم در شهرهای مختلف آمریکا به خیابان ها بیایند و در این میان حضور پر رنگ مردم برای پیوستن به جنبش واشنگتن دی.سی را تعطیل کنید دیده می شود.

شادی و التهاب در خیابان های آمریکا،جشن حامیان بایدن و زخمی شدن دو حامی ترامپ

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در شرایطی که شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خاتمه کار خود نزدیک می شود، مردم در شهرهای مختلف سراسر آمریکا به خیابان ها آمده و در خیابان های پایتخت فریاد واشنگتن دی.سی را تعطیل کنید سر دادند.

در همین حال مقام های فلوریدا جمعه اعلام کردند، دو زنی که در تجمعات خیابانی در حمایت از دونالد ترامپ شرکت کرده بودند، به ضرب گلوله فردی از داخل یک خودرو زخمی شدند.

رقابت تنگاتنگ بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن، رقیب دموکراتش در انتخابات به راهپیمایی های بزرگ خیابانی در شهرهای مختلفی چون فیلادلفیا، نیویورک سیتی و پورتلند منجر شده است و در حالی که آرا در چند ایالت کلیدی هنوز در حال شمارش است، مردم شعار می دهند همه آرا را بشمارید.

جنبش واشنگتن دی.سی را تعطیل کنید گروهی است که برای حفظ ستون های دموکراسی و مبارزه برای آینده ای بهتر برنامه ریزی می کند.

روز جمعه، چندین شهر آمریکا شاهد اعتراضات پسا انتخابات شد و برخی کاربران در رسانه های اجتماعی آن را به عنوان جشن شادمانی چیزی توصیف کردند که هنوز اتفاق نیفتاده است؛ پیروزی بایدن در انتخابات 2020.

به گفته کاربران در رسانه های اجتماعی، مردم به جشن و پایکوبی پرداخته، لباس های خنده دار به تن کرده و در می رقصند و این حقیقت را نادیده می گیرند که هنوز بسیاری از ایالات سرنوشت ساز به شمارش ادامه می دهند.

اداره پلیس فیلادلفیا شامگاه پنج شنبه هم از بازداشت دو مرد مسلحی خبر داد که به سمت مرکز شمارش آرا در این شهر ایالت پنسیلوانیا حرکت می کردند. آن دو مرد که اکنون متهم شده اند، جاشوآ ماسیاس 42 ساله و آنتونیو لاموتا 61 ساله بودند که سلاح بدون مجوز حمل می کردند.

در شرایطی که حساسیت روی بازشماری آرا در جورجیا افزایش یافته است، انتشار ویدیویی در رسانه های اجتماعی که ظاهرا نشان می دهد یک مامور شعبه یک رای پستی را در دستش مچاله می کند، جنجال به راه انداخته است. مسوولان فلوریدا با آغاز تحقیقات و بررسی مساله اعلام کردند کاغذی که در فیلم دیده می شود، برگه رای نیست و یک کاغذ کوچک است که ارتباطی به برگه رای ندارد.

پرآشوب ترین و هنجارشکن ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا موجب شده است تا مناظری عجیب در سه روز گذشته رقم بخورد؛ معترضان مسلح هر شب مقابل مراکز شمارش آرا تجمع می کنند. معترضان سلاح های مختلفی به همراه دارند و از جمله می توان به سلاح های اتوماتیک اشاره کرد. خطر خشونت و بالا دریافت درگیری های مسلحانه، هم زمان با نزدیک شدن به اتمام شمارش آرا در ایالت های جنجالی افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 957

به "شادی و التهاب در خیابان های آمریکا،جشن حامیان بایدن و زخمی شدن دو حامی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شادی و التهاب در خیابان های آمریکا،جشن حامیان بایدن و زخمی شدن دو حامی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید