سفیر سابق آمریکا در اواکراین علیه ترامپ شهادت داد

به گزارش مجله سی نوا، ماری یوانویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین روند استیضاح دونالد ترامپ در کنگره آمریکا شهادت داد که ترامپ شخصا با فشار بر وزارت خارجه باعث برکناری او از مقامش شده است.

سفیر سابق آمریکا در اواکراین علیه ترامپ شهادت داد

به گزارش آسوشیتدپرس یوانوویچ که با وجودی که ترامپ همکاری ماموران دولتش را با کمیته های تحقیقات درباره استیضاحش ممنوع نموده است، روز آدینه 19 مهر به احضار نمایندگان کنگره برای شهادت پاسخ مثبت داد.

یووانویچ گفت در ماه مه (اردیبهشت) به طور ناگهانی از مقام خود برکنار شد و گفت ئیس جمهور اعتمادش را به او از دست داده بود. به گفته یووانویچ کارزاری هماهنگ بر ضد او وجود داشته و ترامپ شخصا با فشار بر مقامات وزارت خارجه باعث کنار گذاشتن از مقام سفارت پس از گذشت تقریبا یک سال از ماموریتش شده است.

به گفته یووانویچ برکناری او بر اساس ادعاهایی دروغین و بی پایه افرادی بوده است که انگیزه هایی مشکوک داشته اند.

یووانویچ اکنون پژوهشگر وزارت خارجه آمریکا در دانشگاه جرج تاون واشنگتن است.

ترامپ اوایل این هفته گفته بود همه مقامات دولتش را از شهادت در روند استیضاح در کنگره منع می نماید، چرا این این استیضاح را ناعادلانه و نامشروع می شمارد.

هنوز روشن نیست آیا حضور یووانویچ در کنگره به معنای تغییر در راهبرد کاخ سفید در این باره است یا اینکه او برخلاف دستورات عمل نموده است.

دموکرات ها در کنگره آمریکا در حال تحقیق در خصوص نقش ترامپ در فشار آوردن بر مقامات اوکراین برای تحقیقات درباره فساد اقتصادی ادعایی جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ در سال 2020 و پسرش هستند. یووانویچ هنگامی از مقام سفارت در کیف پایتخت اوکراین فرا خوانده شد که همزمان رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ که مقام رسمی دولتی ندارد، به مقامات این کشور فشار می آورد تا تحقیقاتی را درباره اتهامات بی پایه فساد اقتصادی بر ضد بایدن و پسرش شروع نمایند.

  • نامه رسمی کاخ سفید: با تحقیقات استیضاح ترامپ همکاری نمی کنیم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 90

به "سفیر سابق آمریکا در اواکراین علیه ترامپ شهادت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر سابق آمریکا در اواکراین علیه ترامپ شهادت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید