سازمان گردشگری شهرداری تهران با تعامل تشکیل گردد ، ازموازی کاری و اتلاف وقت جلوگیری گردد

به گزارش مجله سی نوا، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از راه اندازی سازمان گردشگری شهرداری با هدف تقویت و تمرکز بر توسعه گردشگری شهری، استقبال می کنیم.

سازمان گردشگری شهرداری تهران با تعامل تشکیل گردد ، ازموازی کاری و اتلاف وقت جلوگیری گردد

خبرنگاران: ولی تیموری معاون گردشگری در نشست با رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران، ضمن آنالیز روند شکل گیری سازمان گردشگری در شهرداری گفت: مبدا بسیاری از تورهای گردشگری و همچنین گردشگران ورودی به کشورمان، شهر تهران است؛ از این رو انعکاس ظرفیت ها و داشته های گردشگری پایتخت نقش موثری در برداشت اولیه گردشگران خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمرکز بر موضوع گردشگری شهری تهران توسط شهرداری، اقدام مناسبی ارزیابی می گردد؛ اظهار کرد: بزرگ ترین دستاورد مورد انتظار این امر، تهیه وابلاغ پیوست گردشگری برای طرح ها و پروژه های عمرانی و زیرساختی شهرداری خواهد بود.

تیموری همچنین تاکید نمود: نظر به اینکه منابع قانونی، متولی اصلی حوزه گردشگری را وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نموده است؛ لذا ضروری است اساسنامه ساختار و توضیح وظایف سازمان گردشگری شهرداری با همکاری معاونت گردشگری وزارت و در تعامل مستقیم با این حوزه تنظیم گردد تا از هر گونه موازی کاری و اتلاف منابع و انرژی جلوگیری گردد.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه شهر تهران 8 میلیون جمعیت ثابت و 12 میلیون جمعیت شناور دارد؛ گفت: پایتخت ایران با دارا بودن جمعیتی معادل کل جمعیت بسیاری از کشورها، ظرفیت قابل توجهی جهت شکوفایی گردشگری داخلی و خارجی داراست که سازمان گردشگری شهرداری می تواند در کنار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سبب شکوفایی بستر مساعد موجود گردد.

تیموری با بیان اینکه آنالیز کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری نشان از آگاهی، فعالیت و مشارکت حداکثری شهرداری ها دارد؛ اظهار کرد: ورود رسمی شهرداری تهران به موضوع صنعت گردشگری با راه اندازی سازمان گردشگری، می تواند چشم اندازی روشن پیش روی توسعه گردشگری شهری بگشاید؛ به گونه ای که با موففیت این الگو و اجرای آن در سایر شهرهای کشور بتوان ساختاری قوی در گردشگری شهری ایجاد نمود.

منبع: چمدان
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 28

به "سازمان گردشگری شهرداری تهران با تعامل تشکیل گردد ، ازموازی کاری و اتلاف وقت جلوگیری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان گردشگری شهرداری تهران با تعامل تشکیل گردد ، ازموازی کاری و اتلاف وقت جلوگیری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید